Hyundai Santa Fe
Przeszukując rynek wtórny nie wypada pominąć goniących czołówkę producentów z Korei, przedstawiających światu coraz lepsze modele zbliżające się do japońskich odpowiedników. Jednym z wartych uwagi Koreańczyków jest Hyundai Santa Fe pierwszej generacji z lat 2000-2006. Azjatycki SUV powstał z myślą o rynkach, na których dotychczas auta koreańskie były synonimem zupełnego braku jakości. Wnętrze tylko odrobinę ustępuje wspomnianym japońskim konstrukcjom, jednak wciąż bez trudu znajdziemy oznaki oszczędności. Twarde plastiki w zestawieniu ze âskórzanąâ tapicerką wielu egzemplarzy, tworzy specyficzny wizerunek.
Znacznie lepiej prezentuje się mechaniczna strona zagadnienia. Prosty a zarazem niezawodny dołączany napęd na cztery koła poradzi sobie z większością drogowych przeszkód. Pod maską Santa Fe znajdziemy jednostki cztero- i sześciocylindrowe. Wysokoprężne wersje odznaczają się niskim zużyciem paliwa i niestety mizerną dynamiką (112-125 KM). Benzynowe agregaty niezależnie od pojemności i układu cylindrów dobrze współpracują z sekwencyjnymi instalacjami gazowymi, pozwalającymi na widoczną redukcję kosztów eksploatacji. Bazowy 136-konny 2.0 występuje wyłącznie z przednim napędem, dopiero większy silnik 2.4 l oferujący 146-150 KM występował z napędem 4x4. Na szczycie silnikowej palety usytuowano widlaste szóstki 2.7 i 3.5 V6 (173 i 203 KM).