SUV-y napędzają sprzedaż Audi
We wrześniu Audi sprzedało na całym świecie 173 850 samochodów, o 1,7 proc. więcej niż przed rokiem. Duże wzrosty, głównie dzięki SUV-om, zanotowano również w Polsce.
Rodzimi klienci zakupili w ubiegłym miesiącu 885 egzemplarzy aut, co przekłada się na 61,2-proc. wzrostu. Motorem sprzedaży były modele Q5 (+39,8 proc.) i Q7 (+149,4 proc.). Łącznie w całej Europie zamówiono 84 650 samochodów (+7,3 proc.). Poza Polską wzrosty miały miejsce m. in. we Francji (5 660 sztuk, +16,2 proc.), Wielkiej Brytanii (31 214 sztuk, +8,5 proc.) czy Włoszech (5 353 sztuk, +6,7 proc.).
Dużym rynkiem zbytu dla Audi pozostają niezmiennie Chiny (54 499 sztuk, +2,6 proc.). Trudna sytuacja pod względem sprzedaży samochodów ma nadal miejsce w Rosji (1 600 sztuk, -38,6 proc.) oraz Turcji (1 341 sztuk, spadek o 16,4 proc.). W sumie od początku roku do klientów na całym świecie trafiło przeszło 1,4 mln aut tej marki, o 4,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 r.
Przedstawiciele niemieckiego producenta mają nadzieję, że wyniki poprawią nowe modele, które niebawem zobaczymy w salonach. W listopadzie do sprzedaży trafią Q2 i nowe A5, a z początkiem roku dołączy do nich nowa generacja Q5.
Źródło: Audi
ll/Wirtualna Polska