Honda CR-V
Jednym z pierwszych przedstawicieli segmentu kompaktowych SUV-ów była Honda CR-V, której pierwsza generacja zadebiutowała w 1995 roku. 20 tysięcy złotych pozwoli nam na znalezienie ciekawego egzemplarza drugiej odsłony tego modelu produkowanej w latach 2001-2007, między innymi w angielskiej fabryce firmy. CR-V jako jeden z nielicznych w klasie już seryjnie wyposażony był w napęd na cztery koła, dołączający tylną oś w razie potrzeby. Jak przystało na japońską propozycję z tamtych czasów, wnętrze wykonano z twardych, lecz dokładnie zmontowanych plastików. Niestety, kabina przestronnością znacznie odbiega od dzisiejszych standardów - na kanapie jest po prostu ciasno.
O ile we wcześniejszym wcieleniu wszechstronnej Hondy dostępne były wyłącznie silniki benzynowe, o tyle w tej wersji Japończycy wprowadzili po raz pierwszy do oferty autorskiego diesla 2,2 i-CTDi generującego rozsądne 140 KM. Jego największą wadą jest pojemność windująca wysokość podatków i stawek ubezpieczeniowych. Drugim, a zarazem podstawowym źródłem napędu CRV II był znany z innych modeli marki wolnossący dwulitrowy benzyniak o mocy 150 KM. Sporadycznie zdarzają się sprowadzane sztuki z 166-konnym 2,4 l.