Najlżejsza wersja kabrioletu Mazdy, nazwana MX-5 Superlight Concept została pokazana na stoisku firmy we Frankfurcie.
Auto zaprojektowano specjalnie, aby uczcić 20. urodziny legendarnego, japońskiego roadstera MX-5. Aby nazwa samochodu nie była tylko pustym sloganem, producent stworzył auto lżejsze o 995 kg od pierwowzoru. Redukcję masy udało się uzyskać dzięki usunięciu przedniej szyby, dachu i wszystkich elementów z nimi związanych. Auto otrzymało również nowe spoilery, owiewkę dla kierowcy i pasażera, nowy układ wydechowy oraz dwa pałąki przeciwkapotażowe, które pełnią również rolę spoilera.
* TUTAJ DOWIESZ SIĘ WIĘCEJ O TEJ MAZDZIE * Z bliżej niewiadomych przyczyn inżynierowie lekkiej Mazdy zmarnowali jej potencjał. Pod maskę trafił bowiem słabiutki silnik 1.8 l o mocy zaledwie 126 KM. Efekt jest łatwy do przewidzenia. Wyglądający na bardzo dynamiczny samochód przyspiesza do setki w prawie 9 sek. Jednak dzięki słabemu przyspieszeniu i małej mocy auto potrzebuje zaledwie 6,3 l benzyny na 100 km.
Niestety producent nie podał prędkości maksymalnej samochodu. Zapewne nie udało się osiągnąć jakiegoś oszałamiającego wyniku, skoro została przemilczana.
* TUTAJ ZNAJDZIESZ ZDJĘCIA MAZDY W AKCJI * Jakub Wielicki