Subaru Levorg
Downsizing po japońsku
Produkowany od 2014 roku Levorg zdążył już zadomowić się na rodzimym rynku. Potrzeba było roku, by z Kraju Kwitnącej Wiśni trafił do Europy, a w konsekwencji również do Polski
Japońska nowość zaskakuje przede wszystkim wyglądem. Od dawna Subaru nie pokazało tak dopracowanego wizualnie modelu. Samochód przywodzi na myśl sportowe maszyny, a wszystko dzięki niskiemu poprowadzeniu linii nadwozia i rezygnacji z podwyższonego zawieszenia. Przód samochodu jest niezwykle podobny do tego z modelu WRX STI. Ze sportowym przedstawicielem japońskiej marki kojarzyć nam będzie się również bok rodzinnego kombi z charakterystycznymi, uwypuklonymi błotnikami. W przypadku Levorga nie można narzekać na brak właściwych proporcji czy kątów. Po obejrzeniu samochodu wsiadamy i ruszamy. Od razu należy jednak uprzedzić, nie będzie dokładnie tak, jak sobie wyobrażaliśmy.
Nowość Subaru w cenniku występuje wyłącznie w jednej wersji silnikowej. Pod maską Levorga pracuje silnik 1.6 DIT, dysponujący doładowaniem oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa. Motor, oczywiście pracujący w układzie bokser, oddaje do dyspozycji kierowcy 170 KM mocy oraz 250 Nm momentu obrotowego. To wystarczająco, aby rodzinne kombi przyspieszyło do 100 km/h w 8,9 sekundy i osiągnęło maksymalną prędkość wynoszącą 210 km/h. Takie parametry powinny zadowolić nie tylko w codziennej podróży, ale też wtedy, gdy będziemy mieć ochotę na nieco szybszą jazdę.