WAŻNE
TERAZ

Urban jak czarodziej. Litwa zdobyta!

Strażacy dostali motocykl od ITD. Chyba ktoś tego nie przemyślał do końca

Strażacy z OSP KSRG Puszno Godowskie dostali motocykl od Inspekcji Transportu Drogowego. To świetna wiadomość, bo jednoślad na pewno się im przyda. Tylko jest jeden problem – kawasaki 1400GTR to niekoniecznie najlepsza maszyna do ich potrzeb.

Kawasaki 1400GTRKawasaki 1400GTR
Źródło zdjęć: © Wikimedia Commons | PekePON
Szymon Jasina

Motocykle we flotach służb to świetny pomysł. Pozwalają dotrzeć w miejsca, gdzie samochody nie wjadą, umożliwiają ominięcie korków i szybsze dotarcie do celu. Policjanci na jednośladach nikogo nie dziwią. W niektórych polskich miastach można spotkać ratowników medycznych na motocyklach.

Strażacy też przecież nie jeżdżą jedynie do pożarów, a mają wiele innych zadań i w wielu przypadkach motocykl będzie dla nich bardzo przydatny. Dlatego fakt, że Inspekcja Transportu Drogowego przekazała swoją kilkuletnią maszynę ochotniczej straży w Pusznie Godowskim powinien cieszyć.

Jednak informacja ta od razu wywołała komentarze z powodu typu maszyny, jaką dostali strażacy. Jest to sportowo-turystyczny motocykl kawasaki 1400GTR. Idealny do patrolowania dróg przez ITD, ale już niekoniecznie tak przydatny dla strażaków z małej miejscowości.

Napisano, że "będzie on służył jako pojazd rozpoznawczo-poszukiwawczy w ciężko dostępnych miejscach dla samochodów pożarniczych". I w mieście mogłoby to oznaczać możliwość jazdy po chodnikach, wąskich przejściach itp., ale Puszno Godowskie to nie jest wielka aglomeracja i tam potrzeby są nieco inne.

Nie ma co skazywać strażackiego kawasaki na niepowodzenie i na pewno znajdzie się wiele sytuacji, w których motocykl ten ułatwi pracę, jednak strażakom bez wątpienia bardziej przydałaby się maszyna typu adventure, czy inny motocykl o możliwościach offroadowych. Ciężkie (ważące ponad 300 kg) i nisko zawieszone kawasaki 1400GTR na szosowych oponach nie jest najlepszą opcją do jazdy po polnych i leśnych drogach. Z drugiej strony cieszy, że choć nie jest to idealny model do takiej pracy, to został on przekazany strażakom i można trzymać kciuki, aby sprawował się jak najlepiej.

Kawasaki 1400GTR napędzane jest czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1352 cm3, którego maksymalna moc to 155 KM przy 8800 obr./min lub 160 KM z wlotem powietrza ram air.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025