Mija właśnie 10lat od rozpoczęcia produkcji jednego z najmniejszych samochodów dostępnych na rynku motoryzacyjnym. Smart ForTwo, bo o nim mowa, przez ten czas zdobył serca aż 900000 entuzjastów w 37 krajach.
Historia tego małego miejskiego auta na rynku europejskim zaczęła się 2 lipca 1998 roku w Hambah, we Francji. ForTwo na rynku pojawił się jako dziecko firmy Swatch, specjalizującej się w produkcji zegarków i niemieckiego giganta motoryzacyjnego - Mercedes- Benz. Początek współpracy między firmami sięga jeszcze 1994 roku. Wtedy Nicolas Hayek, szef Swatch dołączył do Mercedesa. To zaowocowało powstaniem spółki Micro Compact Car AG.
W 2007 roku rozpoczęto produkcję drugiej generacji ForTwo. Następca mikrusa, podobnie jak poprzednik dostępny jest w dwóch wersjach nadwozia - coupe i kabriolet. Od marca 2007, kiedy rozpoczęła się sprzedaż nowego Smarta, na jego zakup zdecydowało się już ponad 150000 klientów.
W 2008 roku firma rozpoczęła sprzedaż swoich "maluchów" w Stanach zjednoczonych. Natomiast w połowie przyszłego roku planowana jest sprzedaż ForTwo w Chinach.
Jakub Wielicki, Daimler
Zobacz również Całe lato bez świateł Zadziorny maluch Rosyjskie Fordy