SRT Viper
Amerykańska żmija powraca
Nowym Jorku zadebiutowała piąta generacja amerykańskiego supersamochodu i choć zmieniło się wszystko, to Viper pozostał Viperem
Viper dawniej sprzedawany pod marką Dodge, teraz będzie sygnowany znakiem SRT - tunera koncernu Chryslera. Po kilku latach oczekiwania w Nowym Jorku zadebiutowała piąta generacja tego amerykańskiego supersamochodu i choć zmieniło się wszystko, to Viper pozostał Viperem.
Pod maską nowego modelu zamontowano ogromny silnik V10 o pojemności 8,4 l, który dostarcza 640 KM. Oznacza to, że stosunek mocy do masy jest tylko nieco gorszy niż w Bugatti Veyronie i Ferrari F12, a zarazem lepszy niż w Lamborghini Aventadorze i konkurencyjnym Chevrolecie Corvette ZR1. Maksymalny moment obrotowy jednostki w Viperze to 814 Nm i jest to najlepszy wynik wśród wszystkich silników wolnossących.
Nadwozie wykonano z włókna węglowego i aluminium, a pod nim ukryto dopracowany układ napędowy i nowoczesne zawieszenie. Viper w standardowej wersji pozostanie jednak typowym brutalnym amerykańskim samochodem, tak różnym od droższych europejskich konkurentów. Dla bardziej wymagających klientów przygotowano odmianę GTS, która jest wyposażona w aktywne zawieszenie i bardziej komfortowe wnętrze.