Sprzedaż Fiata w 2017 roku. Kiedyś był ulubioną marką Polaków, dziś wraca do gry

Fiat to jedna z najważniejszych dla nas marek. Niegdyś jeździli nimi prawie wszyscy zmotoryzowani, a pozostali o nich marzyli. Dziś włoski producent walczy o powrót do pierwszej ligi wśród samochodów osobowych i najnowszym ze swoich modeli podbił serca indywidualnych klientów w Polsce.

Fiat Tipo w momencie debiutu był jednym z najtańszych modeli kompaktowych i oferował przyzwoite wyposażenie
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Tomasz Budzik
oprac.  Tomasz Budzik

Koncern Fiat Chrysler Automobiles przedstawiły wyniki sprzedaży w Polsce w 2017 roku. Nasi rodacy kupili w tym okresie blisko 29,8 tys. samochodów FCA. Gwiazdą koncernu jest u nas Fiat, który zachęcił Polaków do kupna 13 978 aut. Najważniejszym modelem tej marki w Polsce jest kompaktowe Tipo (8436 szt.).

Jeśli weźmiemy pod uwagę rynek indywidualny, to w 2017 roku Tipo okazało się drugim najchętniej kupowanym samochodem segmentu C i czwartym ogolnie. To naprawdę spory wyczyn, bo kompaktowy Fiat wygrał z cenioną od lat Skodą Octavią. Drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych fiatów zajął produkowany w Tychach model 500 (1543 szt.), a trzecie kolejny przedstawiciel rodziny "Pięćset" - 500L (952 szt.).

Popularność Fiata w 2017 wzrosła aż o 51 proc., podczas gdy wzrost rynku wyniósł 16,1 proc. W praktyce oznaczało to, że każdego miesiąca 2017 roku na drogi wyjeżdżały 1164 fiaty, podczas gdy w 2016 roku było ich 771.

Co ciekawe, drugą pozycję wśród marek FCA w Polsce zapewnił sobie Fiat Professional, oferujący samochody dostawcze. Tu hitem było Ducato, które od 11 lat pozostaje w Polsce liderem w swojej klasie. Łącznie FP w 2017 roku sprzedał w naszym kraju 11 322 samochody.

Trzecie miejsce w zestawieniu marek FCA zajął Jeep z wynikiem 3166 aut. Polacy najchętniej wybierali model Renegade, którego sprzedano 1827 sztuk. Kolejnymi pozycjami w rankingu sprzedaży marki były: Grand Cherokee (668 szt.) oraz debiutujący Jeep Compass (376 szt.).

Imponujący, bo aż 65-procentowy wzrost rok do roku, uzyskała Alfa Romeo. Za wzrostem sprzedaży tej mediolańskiej marki stoi debiut dwóch modeli: sedana Giulia (437 szt.) oraz SUV-a Stelvio (295 szt.). Pomiędzy te dwie nowości wbiła się stara znajoma alfistów, kompaktowa Giulietta (378 szt.).

Na polskie drogi w 2017 r. wyjechały również 104 nowe sportowe samochody z logo Abartha na masce. To o 33,3 proc. więcej niż w 2016 roku.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła