Sprzedaż Fiata w 2017 roku. Kiedyś był ulubioną marką Polaków, dziś wraca do gry

Fiat to jedna z najważniejszych dla nas marek. Niegdyś jeździli nimi prawie wszyscy zmotoryzowani, a pozostali o nich marzyli. Dziś włoski producent walczy o powrót do pierwszej ligi wśród samochodów osobowych i najnowszym ze swoich modeli podbił serca indywidualnych klientów w Polsce.

Fiat Tipo w momencie debiutu był jednym z najtańszych modeli kompaktowych i oferował przyzwoite wyposażenie
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Tomasz Budzik
oprac.  Tomasz Budzik

Koncern Fiat Chrysler Automobiles przedstawiły wyniki sprzedaży w Polsce w 2017 roku. Nasi rodacy kupili w tym okresie blisko 29,8 tys. samochodów FCA. Gwiazdą koncernu jest u nas Fiat, który zachęcił Polaków do kupna 13 978 aut. Najważniejszym modelem tej marki w Polsce jest kompaktowe Tipo (8436 szt.).

Jeśli weźmiemy pod uwagę rynek indywidualny, to w 2017 roku Tipo okazało się drugim najchętniej kupowanym samochodem segmentu C i czwartym ogolnie. To naprawdę spory wyczyn, bo kompaktowy Fiat wygrał z cenioną od lat Skodą Octavią. Drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych fiatów zajął produkowany w Tychach model 500 (1543 szt.), a trzecie kolejny przedstawiciel rodziny "Pięćset" - 500L (952 szt.).

Popularność Fiata w 2017 wzrosła aż o 51 proc., podczas gdy wzrost rynku wyniósł 16,1 proc. W praktyce oznaczało to, że każdego miesiąca 2017 roku na drogi wyjeżdżały 1164 fiaty, podczas gdy w 2016 roku było ich 771.

Co ciekawe, drugą pozycję wśród marek FCA w Polsce zapewnił sobie Fiat Professional, oferujący samochody dostawcze. Tu hitem było Ducato, które od 11 lat pozostaje w Polsce liderem w swojej klasie. Łącznie FP w 2017 roku sprzedał w naszym kraju 11 322 samochody.

Trzecie miejsce w zestawieniu marek FCA zajął Jeep z wynikiem 3166 aut. Polacy najchętniej wybierali model Renegade, którego sprzedano 1827 sztuk. Kolejnymi pozycjami w rankingu sprzedaży marki były: Grand Cherokee (668 szt.) oraz debiutujący Jeep Compass (376 szt.).

Imponujący, bo aż 65-procentowy wzrost rok do roku, uzyskała Alfa Romeo. Za wzrostem sprzedaży tej mediolańskiej marki stoi debiut dwóch modeli: sedana Giulia (437 szt.) oraz SUV-a Stelvio (295 szt.). Pomiędzy te dwie nowości wbiła się stara znajoma alfistów, kompaktowa Giulietta (378 szt.).

Na polskie drogi w 2017 r. wyjechały również 104 nowe sportowe samochody z logo Abartha na masce. To o 33,3 proc. więcej niż w 2016 roku.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀