W styczniu br. Audi sprzedało na całym świecie niemal 137 700 samochodów. Jest to wynik o 10,3 proc. lepszy od osiągniętego w analogicznym miesiącu 2014 r.
Osiągnięta sprzedaż oznacza najlepszy styczeń w historii tego producenta. - Początek nowego roku był dla nas udany, chociaż niepewność na globalnym rynku była nadal duża. Dobre wyniki w styczniu są solidną bazą dla wzrostu w całym 2015 r. - powiedział szef sprzedaży Audi AG, Luca de Meo.
Polscy klienci zakupili aż o 28,4 proc. więcej egzemplarzy aut „czterech ringów” niż przed rokiem. Szczególnym powodzeniem w naszym kraju cieszył się model Q5, którego sprzedaż wzrosła o 120 proc. Audi zanotowało wzrosty także w Niemczech (o 13,6 proc.), Wielkiej Brytanii (8,1 proc.), Hiszpanii (7,0 proc.), Turcji (109,8 proc.), Korei Południowej (31,5 proc.), Chinach (15,1 proc.), USA (14,3 proc.) i w Kanadzie (26,3 proc.).
Sprzedaż na całym świecie napędzała przede wszystkim rodzina A3 (+58,1 proc.) oraz model TT (+15,0 proc.). Warto zaznaczyć, że nowa wersja popularnej „tetetki” pojawiła się na pierwszych rynkach jesienią ub.r.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl