Daewoo Matiz
Kolejna propozycją koreańskiej marki to Matiz. Miejski przebój lat 90. odziedziczył po swoim poprzedniku (Tico) wiele elementów mechanicznych. Pięciodrzwiowe nadwozie zaprojektowane przez Giugiaro nawet po latach może się podobać. Niestety, wzorem starszego Tico, także Matiz boryka się z szybko postępującą korozją nadwozia. Rdzewieją zarówno bezwypadkowe sztuki, jak i egzemplarze pokolizyjne.
Wnętrze oferuje komfortowe warunki do transportu czterech osób. Większość egzemplarzy jest ubogo wyposażona, tylko czasami spotkamy elektryczne sterowane szyby przednie, fabryczne radio oraz dwie poduszki powietrzne.
Niewielkie auto produkowane było w latach 1998-2007. Do wyboru mamy dwie proste jednostki napędowe. Wariant podstawowy 0.8 o trzech cylindrach i mocy 51 KM. To konstrukcja znana z Tico - silnik jest bardzo oszczędny, wytrzymały i co najważniejsze tani w eksploatacji. Niewiele większą moc zapewnia silnik czterocylindrowy 1.0 (64 KM). Każda jednostka współpracuje z pięciobiegową przekładnią manualną, czyniąc z Matiza idealne urządzenie do przemieszczania się w ruchu miejskim. Minusy? W trasie będzie przeszkadzać kiepskie wyciszenie kabiny i spore zużycie paliwa.