| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8452/maybach-57s-01.jpeg',550,400) ) |
| --- | Maybach stanowi demonstrację siły i możliwości koncernu DaimlerChrysler. Nic też dziwnego, że producent dba, by swą perłę w koronie wciąż ulepszać. Powstała otóż wersja specjalna tej limuzyny, która oferuje osiągi znacząco lepsze: czas przyspieszania od 0 do 100 km/h udało się skrócić poniżej 5 sekund, zaś maksymalny moment obrotowy przekroczył 1 tys Nm. Koni mechanicznych jest już ponad 600!
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8452/maybach-57s-02.jpeg',550,369) ) |
| --- | Marka Maybach przywołana została właściwie z niebytu – trudno o realne odniesienia do limuzyn z lat 20. i 30. Dzięki potędze DaimlerChrysler, a właściwie marce Mercedes-Benz, te osiemdziesiąt lat przerwy nie stanowi technicznego problemu. Trudno jednak odbudować prestiż, zwłaszcza, gdy konkuruje się z Rolls-Roycem. Konkurencję tę Maybach ma zdystansować a nie tyle dzięki wyjątkowemu stylowi, ile ze względu na supremację w dziedzinie techniki. „Standardowa” wersja wyposażona jest w silnik o pojemności 5,5 litra osiągający moc 550 KM. Motor zapewniał przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 5,2 s.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8452/maybach-57s-03.jpeg',550,388) ) |
| --- | Wersja specjalna Maybach 57 S ma większy i silniejszy silnik stworzony przez Mercedes-AMG. Dzięki jednostce o podwójnym turbo doładowaniu, moc maksymalna uzyskiwana z pojemności sześciu litrów osiągnęła wartość 450 kW/612 KM, zaś maksymalny moment obrotowy uzyskiwany w zakresie obrotów od 2 do 4 tys obr/min wynosi 1012 Nm. Udało się więc skrócić czas przyspieszania od 0 do 100 km/h z nieznośnie długich 5,2 sekund do 5 sekund. Brawo!
By podkreślić wyjątkowość Maybacha 57 S (Special), przekonstruowano nieco kształt grilla. Zabieg wydaje się konieczny, bo któż by chciał podróżować nie wyróżniającym się niczym „specjalnym” seryjnym Maybachem?