Duesenberg
Wbrew temu, co może sugerować nazwa, nie była to marka niemiecka, a amerykańska. Od 1913 do 1937 roku oferowała luksusowe samochody, które były najdroższymi i najbardziej reprezentacyjnymi w historii USA. Krótko mówiąc - Duesenberg był amerykańskim odpowiednikiem Rolls-Royce’a i nigdy później za oceanem nie produkowano samochodów tej klasy.
W latach 30. Duesenbergi oferowały moc bliską 400 KM, a jakość i materiały były z najwyższej półki. Produkowany wtedy Model J stał się symbolem zamożności i podkreślał status właściciela. Takimi autami jeździły największe gwiazdy okresu międzywojennego - Greta Garbo, Gary Cooper, Clark Gable, ale też Al Capone, a w Europie Duesenbergi woziły przedstawicieli większości rodzin królewskich. Amerykańska firma była tak pewna siebie, że reklamowała swój samochód jako najlepszy na świecie - "The World's Finest Motor Car". Co ciekawe, konkurencyjny Rolls-Royce miał niemal identyczne hasło - "The Best Car in the World".
Niestety wielki kryzys spowodował, że zainteresowanie tak drogimi samochodami spadło do zera i Duesenberg zakończył produkcję w 1937 roku. Do dziś nie doczekał się następcy i nic nie wskazuje, aby po 80 latach Ameryka znowu miałaby mieć swoją luksusową markę z najwyższej półki.