Skoda Superb Combi

None

Obraz

/ 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Projektując nadwozie nowej odmiany Superba, Skodzie udało się uniknąć stylistycznej porażki za jaką można uznać kształt tylnej części wersji sedan.

/ 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Superb Combi ma zrównoważone proporcje i wygląda o niebo lepiej.

/ 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Jej największy atut - przepastny bagażnik - kryje się za elektrycznie podnoszoną tylną klapą.

/ 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Bagażnik ma pojemność 633 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń - aż 1865.

/ 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Od tego rodzaju samochodów oczekujemy przede wszystkim walorów praktycznych. Pod tym względem Skodę Superb można tylko chwalić.

/ 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Do znanych z Audi Avant aluminiowych szyn można zamontować aluminiową przegrodę, siatkę lub elastyczny pas do mocowania bagażu. Na plastikowych haczykach w bocznych ściankach można powiesić siatki z zakupami.

/ 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Próg załadunku jest niski, znajduje się 600 mm nad ziemią.

/ 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Zawieszenie wersji kombi bazuje na rozwiązaniach, zastosowanych w podwoziu sedana.

/ 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Zmiany poczyniono jednak w tylnej osi, aby zwiększyć ładowność i szerokość przestrzeni bagażowej.

10 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Ma bagażnik większy niż VW Passat Variant, Ford Mondeo Turnier, Toyota Avensis Wagon, Opel Insignia Tourer, Citroen C5 Combi, Honda Accord Tourer, Subaru Legacy Combi, Audi A6 Avant i BMW 5 kombi.

11 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Powstaje pytanie: czy ktoś oferuje większy bagażnik niż Skoda? Odpowiedź brzmi: tak, to Mercedes E kombi, ale nie dostaniemy go za mniej niż 170 tys. zł, podczas gdy najtańsza Skoda Superb Combi kosztuje 83 tys. zł i może poszczycić się bogatym wyposażeniem.

12 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Podłoga i ściany bagażnika mają idealnie płaski kształt, co dodatkowo zwiększa możliwość przewozu dużych przedmiotów.

13 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Pomyślano nawet o takich drobiazgach jak diodowa lampka oświetlająca wnętrze bagażnika, którą można zdemontować i użyć jako latarki. W razie konieczności wymiany koła można ją przytwierdzić do karoserii z pomocą magnetycznego uchwytu.

14 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Sterowana przyciskiem w desce rozdzielczej i zdalnie otwierana pilotem tylna klapa wymaga dopłaty.

15 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Optymalnym rozwiązaniem dla nowego kombi wydaje się być jednostka 1.8 TSI, oferująca moc 160 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm (przy 1500-4500 obr./min.).

16 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

W naszym teście ta jednostka spalała średnio 10 litrów benzyny na 100 km, ale w mieście na krótkich dystansach, pokonywanych na „zimnym silniku” potrafiła wypić nawet 14 litrów.

17 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

W duecie z benzynowym silnikiem 1.8 TSI może, tak jak w tym przypadku, pracować siedmiobiegowa skrzynia DSG.

18 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Zapewnia sprint do setki w 8,6 sekundy oraz prędkość maksymalną 218 km/h

19 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

W kategoriach: komfort i ilość miejsca jest niezrównana.

20 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Zwłaszcza pod względem przestrzeni dla nóg pasażerów na tylnej kanapie.

21 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

W wersji podstawowej Skoda Superb z silnikiem 1.8 TSI kosztuje 90 200 zł.

22 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

W najdroższej wersji wyposażenia cena rośnie do 119 900 zł. Za 7-stopniową skrzynię DSG trzeba dopłacić 9 800 zł.

23 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Ma mnóstwo miejsca dla pasażerów, ogromny bagażnik, dynamiczny silnik, znakomicie radzi sobie z polskimi drogami i dobrze się prowadzi.

24 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Czy trzeba czegoś więcej? Chyba tylko niższej ceny.

25 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Superb Combi to kolejny dowód na to, że przeciwnicy Skody powinni odrzucić uprzedzenia, związane z zielonym logo.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka