200 RS i 180 RS
*Oznaczenie RS po raz pierwszy pojawiło się w latach 70., a jego rozwinięciem jest "Rallye Sport". *
Umieszczono je na modelach wyczynowych 200 RS i 180 RS, przygotowanych na rajdowy sezon roku 1974. Nie były to byle auta. W odmianie 180 RS silnik o pojemności 1771 ccm dysponował mocą 154 KM osiąganą przy 6250 obr./min, natomiast dwulitrowa odmiana w 200 RS - nawet 163 KM przy 6000 obr./min.
W zależności od zastosowanych przełożeń samochody osiągały prędkość ponad 210 km/h. Korzystano z podzespołów uznanych dostawców. Skrzynie biegów, początkowo Tatry, później zastąpiono pięciostopniowymi przekładniami Porsche - a teraz Škoda i Porsche należą do jednego koncernu. Sprzęgło od firmy Fichtel&Sachs, amortyzatory Koni Sport czy układ hamulcowy z elementami firmy Girling. RS-y były prawdziwą rajdową bronią z najwyższej półki.