Skoda Fabia 1.4 TDI

None

Obraz

/ 13Skoda Fabia 1.4 TDI

Obraz

Mały silnik diesla jest wystarczający w mieście, ale nie najlepiej radzi sobie podczas jazdy z prędkościami autostradowymi. Towarzyszy jej bardzo głośny hałas jednostki napędowej, zagłuszający wszelkie inne dźwięki. Nie słychać szumu powietrza opływającego karoserię, opon, a nawet... radia i usiłującego z nami rozmawiać pasażera na przednim siedzeniu. Fabia 1.4 TDI potrafi się za to odwdzięczyć niskim zużyciem paliwa i możliwością pokonania na jednym zbiorniku paliwa trasy od morza do Tatr.

/ 13Skoda Fabia 1.4 TDI

Obraz

Mały silnik diesla jest wystarczający w mieście, ale nie najlepiej radzi sobie podczas jazdy z prędkościami autostradowymi. Towarzyszy jej bardzo głośny hałas jednostki napędowej, zagłuszający wszelkie inne dźwięki. Nie słychać szumu powietrza opływającego karoserię, opon, a nawet... radia i usiłującego z nami rozmawiać pasażera na przednim siedzeniu. Fabia 1.4 TDI potrafi się za to odwdzięczyć niskim zużyciem paliwa i możliwością pokonania na jednym zbiorniku paliwa trasy od morza do Tatr.

/ 13Skoda Fabia 1.4 TDI

Obraz

Osiągi Fabii 1.4 TDI są dalekie od oczekiwań miłośników częstego wyprzedzania. Przyspieszenie 13,2 s. do setki i prędkość maksymalna 172 km/h nie zachęcają do drogowych wyścigów. To samochód dla rozsądnych pod każdym względem kierowców. Samochód w wersji z ciężkim dieslem na trasie prowadzi się dosyć topornie, a mocno obciążony przód jest przyczyną znacznej podsterowności. Z powodu stosunkowo dużej masy jednostki napędowej, niezbyt skuteczne są też hamulce.

/ 13Skoda Fabia 1.4 TDI

Obraz

O niebo lepiej jest w ruchu miejskim. Silnik (gdy jest rozgrzany) prawie nie hałasuje, auto jest zwrotne i łatwe w manewrowaniu, widoczność we wszystkich kierunkach - znakomita. Zawieszenie jest dość twarde, ale dobrze amortyzuje poprzeczne nierówności nawierzchni.

/ 13Skoda Fabia 1.4 TDI

Obraz

Fabia drugiej generacji jest o 22 mm dłuższa i 47 mm wyższa od swojej poprzedniczki, a bardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni i nowy sposób rozmieszczenia poszczególnych sekcji, pozwoliło na zwiększenie miejsca. Pasażerowie mają o 18 mm więcej przestrzeni na nogi i 42 mm więcej miejsca nad głową. Przód samochodu jest bardziej opływowy, ale jeździe z wysokimi prędkościami i tak towarzyszą dość silne szumy powietrza, opływającego karoserię.

/ 13Skoda Fabia 1.4 TDI

Obraz

Kurtyny powietrzne i boczne poduszki, ukryte w oparciach przednich foteli znacząco podnoszą poziom bezpieczeństwa. Bagażnik, dzięki regularnym kształtom jest bardzo ustawny, choć ma pojemność zaledwie 300 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń do dyspozycji mamy ich 1160. Niestety, składanie oparć wiąże się z koniecznością demontowania zagłówków.

/ 13Skoda Fabia 1.4 TDI

Obraz

Zużycie paliwa jest największą zaletą tej wersji silnikowej Skody. Na trasie wynosi średnio około 5,5 l/100 km. W mieście nieco ponad 6, a minimalnie 4,2 litra na 100 km. Takie zużycie oleju napędowego gwarantuje pokonanie trasy o długości do 800 km. Maksymalne średnie zużycie paliwa, jakie udało się uzyskać to 9,6 litra. Jeśli nie mamy "syndromu ciężkiej nogi" - możemy podróżować bardzo tanio, choć trzeba przyznać - powoli.

/ 13Skoda Fabia 1.4 TDI

Obraz

Lakierowany na biało dach Skody Fabia to opcja, która gwarantuje wyróżnienie się z tłumu innych samochodów i upodabnia ją nieco do Mini.

/ 13Skoda Fabia 1.4 TDI

Obraz

Kurtyny powietrzne i boczne poduszki, ukryte w oparciach przednich foteli znacząco podnoszą poziom bezpieczeństwa. Bagażnik, dzięki regularnym kształtom jest bardzo ustawny, choć ma pojemność zaledwie 300 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń do dyspozycji mamy ich 1160. Niestety, składanie oparć wiąże się z koniecznością demontowania zagłówków.

10 / 13Skoda Fabia 1.4 TDI

Obraz

Osiągi Fabii 1.4 TDI są dalekie od oczekiwań miłośników częstego wyprzedzania. Przyspieszenie 13,2 s. do setki i prędkość maksymalna 172 km/h nie zachęcają do drogowych wyścigów. To samochód dla rozsądnych pod każdym względem kierowców. Samochód w wersji z ciężkim dieslem na trasie prowadzi się dosyć topornie, a mocno obciążony przód jest przyczyną znacznej podsterowności. Z powodu stosunkowo dużej masy jednostki napędowej, niezbyt skuteczne są też hamulce.

11 / 13Skoda Fabia 1.4 TDI

Obraz

Lakierowany na biało dach Skody Fabia to opcja, która gwarantuje wyróżnienie się z tłumu innych samochodów i upodabnia ją nieco do Mini.

12 / 13Skoda Fabia 1.4 TDI

Obraz

Kurtyny powietrzne i boczne poduszki, ukryte w oparciach przednich foteli znacząco podnoszą poziom bezpieczeństwa. Bagażnik, dzięki regularnym kształtom jest bardzo ustawny, choć ma pojemność zaledwie 300 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń do dyspozycji mamy ich 1160. Niestety, składanie oparć wiąże się z koniecznością demontowania zagłówków.

13 / 13Skoda Fabia 1.4 TDI

Obraz

Kurtyny powietrzne i boczne poduszki, ukryte w oparciach przednich foteli znacząco podnoszą poziom bezpieczeństwa. Bagażnik, dzięki regularnym kształtom jest bardzo ustawny, choć ma pojemność zaledwie 300 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń do dyspozycji mamy ich 1160. Niestety, składanie oparć wiąże się z koniecznością demontowania zagłówków.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025