Skoda Fabia 1.4 TDI
None
Skoda Fabia 1.4 TDI
Mały silnik diesla jest wystarczający w mieście, ale nie najlepiej radzi sobie podczas jazdy z prędkościami autostradowymi. Towarzyszy jej bardzo głośny hałas jednostki napędowej, zagłuszający wszelkie inne dźwięki. Nie słychać szumu powietrza opływającego karoserię, opon, a nawet... radia i usiłującego z nami rozmawiać pasażera na przednim siedzeniu. Fabia 1.4 TDI potrafi się za to odwdzięczyć niskim zużyciem paliwa i możliwością pokonania na jednym zbiorniku paliwa trasy od morza do Tatr.
* WIĘCEJ O AUCIE *
Skoda Fabia 1.4 TDI
Mały silnik diesla jest wystarczający w mieście, ale nie najlepiej radzi sobie podczas jazdy z prędkościami autostradowymi. Towarzyszy jej bardzo głośny hałas jednostki napędowej, zagłuszający wszelkie inne dźwięki. Nie słychać szumu powietrza opływającego karoserię, opon, a nawet... radia i usiłującego z nami rozmawiać pasażera na przednim siedzeniu. Fabia 1.4 TDI potrafi się za to odwdzięczyć niskim zużyciem paliwa i możliwością pokonania na jednym zbiorniku paliwa trasy od morza do Tatr.
* WIĘCEJ O AUCIE *
Skoda Fabia 1.4 TDI
Osiągi Fabii 1.4 TDI są dalekie od oczekiwań miłośników częstego wyprzedzania. Przyspieszenie 13,2 s. do setki i prędkość maksymalna 172 km/h nie zachęcają do drogowych wyścigów. To samochód dla rozsądnych pod każdym względem kierowców. Samochód w wersji z ciężkim dieslem na trasie prowadzi się dosyć topornie, a mocno obciążony przód jest przyczyną znacznej podsterowności. Z powodu stosunkowo dużej masy jednostki napędowej, niezbyt skuteczne są też hamulce.
* WIĘCEJ O AUCIE *
Skoda Fabia 1.4 TDI
O niebo lepiej jest w ruchu miejskim. Silnik (gdy jest rozgrzany) prawie nie hałasuje, auto jest zwrotne i łatwe w manewrowaniu, widoczność we wszystkich kierunkach - znakomita. Zawieszenie jest dość twarde, ale dobrze amortyzuje poprzeczne nierówności nawierzchni.
* WIĘCEJ O AUCIE *
Skoda Fabia 1.4 TDI
Fabia drugiej generacji jest o 22 mm dłuższa i 47 mm wyższa od swojej poprzedniczki, a bardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni i nowy sposób rozmieszczenia poszczególnych sekcji, pozwoliło na zwiększenie miejsca. Pasażerowie mają o 18 mm więcej przestrzeni na nogi i 42 mm więcej miejsca nad głową. Przód samochodu jest bardziej opływowy, ale jeździe z wysokimi prędkościami i tak towarzyszą dość silne szumy powietrza, opływającego karoserię.
* WIĘCEJ O AUCIE *
Skoda Fabia 1.4 TDI
Kurtyny powietrzne i boczne poduszki, ukryte w oparciach przednich foteli znacząco podnoszą poziom bezpieczeństwa. Bagażnik, dzięki regularnym kształtom jest bardzo ustawny, choć ma pojemność zaledwie 300 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń do dyspozycji mamy ich 1160. Niestety, składanie oparć wiąże się z koniecznością demontowania zagłówków.
* WIĘCEJ O AUCIE *
Skoda Fabia 1.4 TDI
Zużycie paliwa jest największą zaletą tej wersji silnikowej Skody. Na trasie wynosi średnio około 5,5 l/100 km. W mieście nieco ponad 6, a minimalnie 4,2 litra na 100 km. Takie zużycie oleju napędowego gwarantuje pokonanie trasy o długości do 800 km. Maksymalne średnie zużycie paliwa, jakie udało się uzyskać to 9,6 litra. Jeśli nie mamy "syndromu ciężkiej nogi" - możemy podróżować bardzo tanio, choć trzeba przyznać - powoli.
* WIĘCEJ O AUCIE *
Skoda Fabia 1.4 TDI
Lakierowany na biało dach Skody Fabia to opcja, która gwarantuje wyróżnienie się z tłumu innych samochodów i upodabnia ją nieco do Mini.
* WIĘCEJ O AUCIE *
Skoda Fabia 1.4 TDI
Kurtyny powietrzne i boczne poduszki, ukryte w oparciach przednich foteli znacząco podnoszą poziom bezpieczeństwa. Bagażnik, dzięki regularnym kształtom jest bardzo ustawny, choć ma pojemność zaledwie 300 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń do dyspozycji mamy ich 1160. Niestety, składanie oparć wiąże się z koniecznością demontowania zagłówków.
* WIĘCEJ O AUCIE *
Skoda Fabia 1.4 TDI
Osiągi Fabii 1.4 TDI są dalekie od oczekiwań miłośników częstego wyprzedzania. Przyspieszenie 13,2 s. do setki i prędkość maksymalna 172 km/h nie zachęcają do drogowych wyścigów. To samochód dla rozsądnych pod każdym względem kierowców. Samochód w wersji z ciężkim dieslem na trasie prowadzi się dosyć topornie, a mocno obciążony przód jest przyczyną znacznej podsterowności. Z powodu stosunkowo dużej masy jednostki napędowej, niezbyt skuteczne są też hamulce.
* WIĘCEJ O AUCIE *
Skoda Fabia 1.4 TDI
Lakierowany na biało dach Skody Fabia to opcja, która gwarantuje wyróżnienie się z tłumu innych samochodów i upodabnia ją nieco do Mini.
* WIĘCEJ O AUCIE *
Skoda Fabia 1.4 TDI
Kurtyny powietrzne i boczne poduszki, ukryte w oparciach przednich foteli znacząco podnoszą poziom bezpieczeństwa. Bagażnik, dzięki regularnym kształtom jest bardzo ustawny, choć ma pojemność zaledwie 300 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń do dyspozycji mamy ich 1160. Niestety, składanie oparć wiąże się z koniecznością demontowania zagłówków.
* WIĘCEJ O AUCIE *
Skoda Fabia 1.4 TDI
Kurtyny powietrzne i boczne poduszki, ukryte w oparciach przednich foteli znacząco podnoszą poziom bezpieczeństwa. Bagażnik, dzięki regularnym kształtom jest bardzo ustawny, choć ma pojemność zaledwie 300 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń do dyspozycji mamy ich 1160. Niestety, składanie oparć wiąże się z koniecznością demontowania zagłówków.
* WIĘCEJ O AUCIE *