1.0 MPI
To silnik, który najlepiej się sprawdza w typowo miejskim Citigo. Ma trzy cylindry, 999 cm3 i przyzwoitą kulturę pracy. W wersji podstawowej generuje 60, zaś w mocniejszej 75 koni mechanicznych. Polecamy go z uwagi na sporą podaż samochodów od pierwszego właściciela i z niewielkim przebiegiem.
Przy odpowiedniej opiece serwisowej sama konstrukcja powinna wytrzymać około 300 tys. kilometrów. Benzyniak dobrze czuje się w mieście, gdzie zużycie paliwa można ograniczyć nawet do 5 litrów na 100 km. Wersja 75-konna pozwala rozpędzić Citigo w 14 sekund do setki. Prędkość maksymalna wynosi 171 km/h.
Zalety: niezła kultura pracy, stosunkowo niskie zużycie paliwa w mieście, skuteczne działanie na LPG.
Wady: hałas przy prędkościach autostradowych, słabe osiągi wersji 60-konnej.
Gdzie montowany: Citigo, Fabia III.
Typowe awarie: zużycie łożysk wałków rozrządu, awarie "teoretycznie" bezobsługowego rozrządu powyżej 200 tys. km.
Piotr Mokwiński, Wirtualna Polska