2,0 8V (W123, W124 i W190)
Opisana wcześniej 2,6-litrowa jednostka przypadnie do gustu wyłącznie kierowcom, dla których wysokie zapotrzebowanie na paliwo nie stanowi większego problemu - dla nich liczy się przede wszystkim trwałość. Również w palecie silnikowej legendarnego W124 znajdziemy inny silnik benzynowy mogący pochwalić się wyjątkową wytrzymałością. 2,0 8V otwierał cennik tego modelu jako najsłabsza konstrukcja zasilana benzyną - trafiał także pod maski W123 i W190.
Z czterocylindrowego, rzędowego bloku wydobywano początkowo symboliczne 105 KM i 158 Nm, gwarantujące mizerne osiągi. W późniejszych latach, przy okazji jednej z modernizacji, silnik wzmocniono do 118 KM i 172 Nm. Kiepska dynamika i trudne do wykonania manewry wyprzedzania przekładają się na dość niskie zużycie paliwa. Zdaniem użytkowników, spokojna podróż poza terenem zabudowanym może zakończyć się wynikiem nawet poniżej 6 litrów na setkę, w mieście natomiast 8 jednostkami. Niestety i tym razem kosztów eksploatacyjnych lepiej nie obniżać za pomocą instalacji gazowej.