2,6 R6 (W124)
Bez wątpienia jednym z najlepszych wyznaczników trwałości i bezawaryjności danej jednostki napędowej są opinie taksówkarzy. To właśnie w ich rękach silniki przechodzą prawdziwe długodystansowe testy wytrzymałości. Zdaniem tej części kierowców współczesne, coraz bardziej wysilone konstrukcje nie mają większych szans na osiągnięcie przebiegów swoich poprzedników. Jednym z pancernych silników Mercedesa jest 2,6-litrowy benzyniak oferowany między innymi w modelu W124.
Rzędowa, sześciocylindrowa jednostka otrzymała od konstruktorów dwunastozaworową głowicę - dzięki niewielkiemu wysileniu i prostej budowie, do pokonania 700 tysięcy kilometrów i nawet więcej nie potrzeba zbyt wiele. W zupełności wystarczające okazują się regularne wizyty w serwisie - wymiany oleju, świec zapłonowych i filtrów. Silnik generuje 160 KM i 220 Nm, zapewniając wystarczające osiągi. Niestety, zużycie paliwa nie należy do niskich, 9-10 litrów poza miastem jest dobrym wynikiem. Co gorsza, mechaniczny wtrysk benzyny bardzo komplikuje montaż instalacji gazowej.