2,5 TDI - VAG
Silniki wysokoprężne projektowane w latach 80. niemal zawsze szczyciły się wyjątkową trwałością i odpornością na zaniedbania użytkownika.
Z prostej konstrukcji wynika bezawaryjność. Mechaników zajmujących się takimi konstrukcjami nie dziwią absolutnie przebiegi przekraczające 500-700 tys. kilometrów bez większych awarii. Przez długie lata w ofercie koncernu Volkswagen Auto Group, jednym z najciekawszych silników Diesla był pięciocylindrowy 2,5 TDI.
Jego kariera na rynku zaczęła się w katalogu Audi 100 C3 - w pierwszej konfiguracji generował 120 KM. W kolejnych latach silnik przechodził liczne modernizacje, na szczęście żadna z nich nie odbiła się na jego wytrzymałości. Powiększano tylko moc i moment obrotowy - pod maską VW Multivana poprzedniej generacji dysponował mocą 174 KM i 400 Nm. Zestawiony z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatem zapewniał więcej niż wystarczającą dynamikę, zużywając przy tym rozsądne ilości oleju napędowego.