| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8119/boxster-2005-02.jpg',600,351) ) |
| --- | Począwszy od sierpnia, kiedy Porsche wprowadza nowy „rok modelowy”, modele Boxter i Boxter S zyskają silniejsze motory oraz unowocześnioną automatyczną skrzynię biegów.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8119/boxster-2005-03.jpg',600,487) ) |
| --- | Zmiany poczynione w Porsche Boxter są raczej dyskretne. Napędzane rzędowym sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 2,7 auto dysponować będzie mocą maksymalną 245 KM, czyli większą o zaledwie 5 KM. Za to Boxter S zyska większy i silniejszy motor. Silnik 3,4 litra (zamiast 3,2) osiąga moc maksymalną 295 KM (zamiast 280 KM). Boxter przyspiesza teraz od 0 do 100 km/h w czasie o 1/10 sekundy krótszym (6,1 s). Podobna zmiana dotyczy przyspieszenia w modelu Boxter S (5,4 zamiast 5,5 s). Oba silniki pracują w systemie zmiennych faz rozrządu (VarioCam). Oba też współpracować mogą z unowocześnioną wersją automatycznej skrzyni Tiptronic S.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8119/boxster-2005-01.jpg',600,354) ) |
| --- | Pierwsze egzemplarze nowego Porsche Boxter i Boxter S trafią do europejskich dealerów już w sierpniu. Obecnie Porsche Boxter kosztuje w Polsce około 220 tys zł, a Boxter S ponad 260 tys.