| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10723/911-turbo-2006-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | Silnik nowego Porsche 911 Turbo po raz pierwszy wyposażony został w turbosprężarkę ze zmienną geometrią turbiny (VTG). Dzięki temu możliwa jest regulacja ciśnienia powietrza w całym zakresie prędkości obrotowych silnika. Pozwoliło to uzyskać wzrost mocy z 309 kW (420 KM) do 353 kW (480 KM) przy niezmienionej pojemności 3,6 litra. Nominalny moment obrotowy zwiększył się z 560 do 620 Nm i jest dostępny już od 1.950 obr./min. Większa moc i moment obrotowy ma bezpośredni wpływ na dynamikę jazdy. Nowe 911 Turbo z sześciobiegową przekładnią przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Z dostępną jako opcja przekładnią Tiptronic S czas ten skraca się nawet do 3,7 sekundy. W ten sposób po raz pierwszy samochód sportowy Porsche z automatyczną skrzynią biegów ma lepsze przyspieszenie, niż wersja ze skrzynią manualną.
Z wyposażeniem dodatkowym „Sport Chrono Paket Turbo” możliwe jest - po raz pierwszy - dodatkowe chwilowe zwiększenie momentu obrotowego ponad wartość standardową. Wyższe ciśnienie doładowania zwiększa moment obrotowy silnika o dalsze 60 Nm do 680 Nm. Korzyści z funkcji „overboost” odczuwalne są przede wszystkim przy gwałtownych przyspieszeniach podczas jazdy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10723/911-turbo-2006-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Hamulce osi przedniej zapożyczono z modelu Carrera GT. Sześciotłokowe zaciski hamulcowe w połączeniu z tarczami o średnicy 350 milimetrów zapewniają bardzo skuteczne hamowanie. Jednocześnie, dzięki nowemu rozplanowaniu hamulców, więcej siły podawane jest także na hamulce osi tylnej. Tutaj zastosowano czterotłokowe zaciski i tarcze o średnicy również 350 milimetrów. Alternatywnie na życzenie dostępne są także hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), których znakomite właściwości są rezultatem udoskonalenia i zwiększenia wymiarów ceramicznych tarcz hamulcowych.
Przy szybkim zdjęciu nogi z pedału gazu funkcja „Fast Off” zapobiega zmianie przełożenia przez przekładnię Tiptronic na wyższy bieg także wtedy, gdy pedał gazu nie zostanie całkowicie puszczony. Dzięki temu poprawia się dynamika jazdy przede wszystkim na ostrych zakrętach. Nowa, dodatkowa funkcja „Fast Back” podczas sportowej jazdy z szybkim wciskaniem gazu i hamulca umożliwia szybszą redukcję biegu przy hamowaniu.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10723/911-turbo-2006-03.jpeg',550,412) ) |
| --- | Mimo zmienionych wymiarów i dodatkowych funkcji nowe 911 Turbo jest lżejsze od swojego poprzednika. Duży wpływ na jego wagę mają drzwi wykonane całkowicie z aluminium. Ważą one tylko jedenaście kilogramów i wraz z innymi rozwiązaniami obniżającymi wagę samochodu pozwalają na uzyskanie ciężaru pustego pojazdu wg norm DIN 1,585 kilogramów. Jednostkowe obciążenie mocy wynosi zatem 3,3 kilograma na 1 KM.