| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10658/dacia-logan-mcv-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Na przekór gonitwie za efektownymi samochodami pokazywanymi na targach w Paryżu dziś przedstawiamy nową, dość ciekawą wersję Dacii Logan. Ta należąca do Renault rumuńska marka zaprezentowała właśnie model Logana MCV, który zdaje się uosabiać wszystkie silne strony auta ekonomicznego.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10658/dacia-logan-mcv-05.jpeg',550,412) ) |
| --- | Logan MCV dostępny jest w wersji siedmioosobowej, co daje wyobrażenie o pojemności wnętrza. Producent zapewnia, że w trzecim rzędzie siedzeń mogą wygodnie siedzieć osoby o wzroście do 1,9 metra. W konfiguracji siedmioosobowej auto oferuje przestrzeń bagażową o pojemności 200 litrów, zaś pięcioosobowej 700 litrów (do linii okien). Łatwość składania tylnych rzędów siedzeń ma zachęcać do zakupu Logana wszystkich, którzy chcieliby go użytkować profesjonalnie, czyli jako całkiem sporej pojemności samochód dostawczy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10658/dacia-logan-mcv-08.jpeg',550,412) ) |
| --- | Logana MCV skonstruowano na bazie dość prostych i sprawdzonych rozwiązań. Z przodu kolumny MacPhersona (pochodzące z Clio II generacji) z tyłu wahacze. Prześwit ma wysokość aż 155 mm, co ułatwiać ma pokonywanie nawet bardzo kiepskiej jakości dróg. Oszczędność widać też w konfiguracji hamulców: z przodu tarczowe, a z tyłu bębnowe. ABS dostępny jest jako opcja. Standardowo montowane są 2 poduszki powietrzne. Logana MCV napędzać może jeden z trzech silników. Do dyspozycji są motory benzynowe o pojemności 1,4 (75 KM) i 1,6 przy czym większy silnik dostępny jest w dwóch wersjach (90 i 105 KM). Dla amatorów silników wysokoprężnych przeznaczono diesel 1,5 dCi o mocy maksymalnej 70 KM.