Trwa ładowanie...
28 maja 2014, 16:57

Segment premium dla Niemców

Segment premium dla NiemcówŹródło: zdjęcie producenta
d24repy
d24repy

Światowy segment pojazdów premium zdominowany jest obecnie przez producentów niemieckich. W roku ubiegłym marki Mercedes, Audi i BMW sprzedały łącznie prawie 4 700 000 aut. Taki wynik robi wrażenie!

Na podstawie liczby samochodów sprzedanych na rynku światowym w roku ubiegłym tytuł lidera segmentu premium należy się marce BMW, która znalazła nabywców na łącznie około 1 655 000 swoich aut. Wynik nieznacznie gorszy uzyskał drugi producent niemiecki wywodzący się z Bawarii, a mianowicie Audi: jego ubiegłoroczny wolumen osiągnął poziom prawie 1 576 000 egzemplarzy.

Na trzecim miejscu podium znajdziemy natomiast markę Mercedes-Benz. Jej wynik to około 1 467 000 samochodów sprzedanych klientom na świecie w roku ubiegłym.

Tak prezentuje się ścisła czołówka zestawienia. Pozostałe marki segmentu premium sklasyfikowane w rankingu sprzedaży A.D. 2013 mają już wyniki znacznie poniżej niemieckiej trójki. Na pozycji czwartej uplasował się Lexus (512 000 egzemplarzy), a pozycja piąta przypadła w udziale Volvo (428 000 sztuk).

d24repy

Natomiast wynik tylko nieznacznie gorszy od Szwedów wypracowała grupa Jaguar Land Rover: 425 000 pojazdów (rok finansowy kończący się 31.03.2014). Według obserwatorów rynku, przed marką Jaguar rysują się w najbliższych latach obiecujące perspektywy sprzedaży. Do premiery handlowej szykują się bowiem bardzo ciekawe nowości takie jak Jaguar XE, pozycjonowany jako potencjalny rywal rynkowy np. dla BMW Serii 3 czy Audi A4, jak również samochód terenowy, którego przedsmak stanowi projekt koncepcyjny Jaguar C-X17.

Źródło: SAMAR

tb, moto.wp.pl

d24repy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d24repy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj