Segment premium dla Niemców
Na podstawie liczby samochodów sprzedanych na rynku światowym w roku ubiegłym tytuł lidera segmentu premium należy się marce BMW, która znalazła nabywców na łącznie około 1 655 000 swoich aut. Wynik nieznacznie gorszy uzyskał drugi producent niemiecki wywodzący się z Bawarii, a mianowicie Audi: jego ubiegłoroczny wolumen osiągnął poziom prawie 1 576 000 egzemplarzy.
Na trzecim miejscu podium znajdziemy natomiast markę Mercedes-Benz. Jej wynik to około 1 467 000 samochodów sprzedanych klientom na świecie w roku ubiegłym.
Tak prezentuje się ścisła czołówka zestawienia. Pozostałe marki segmentu premium sklasyfikowane w rankingu sprzedaży A.D. 2013 mają już wyniki znacznie poniżej niemieckiej trójki. Na pozycji czwartej uplasował się Lexus (512 000 egzemplarzy), a pozycja piąta przypadła w udziale Volvo (428 000 sztuk).
Natomiast wynik tylko nieznacznie gorszy od Szwedów wypracowała grupa Jaguar Land Rover: 425 000 pojazdów (rok finansowy kończący się 31.03.2014). Według obserwatorów rynku, przed marką Jaguar rysują się w najbliższych latach obiecujące perspektywy sprzedaży. Do premiery handlowej szykują się bowiem bardzo ciekawe nowości takie jak Jaguar XE, pozycjonowany jako potencjalny rywal rynkowy np. dla BMW Serii 3 czy Audi A4, jak również samochód terenowy, którego przedsmak stanowi projekt koncepcyjny Jaguar C-X17.
Źródło: SAMAR
tb, moto.wp.pl