Toyota Yaris
Naszą dziesiątkę miejskich propozycji zamyka ulubieniec auto szkół, kobiet i przedstawicieli handlowych - Toyota Yaris drugiej generacji. Najbardziej „damski” samochód spośród wszystkich prezentowanych zajmuje najwyższe pozycje w rankingach bezawaryjności w Europie, deklasuje w tej konkurencji wszystkich rywali. Jego obła sylwetka skrywa niezwykle pojemne wnętrze, zdolne wygodnie zabrać cztery osoby i 270 litrów bagażu. Kabinę wykonano z tworzyw wysokiej jakości, lecz twardych. Dosyć kontrowersyjnym i mało praktycznym posunięciem było zainstalowanie zegarów centralnie na desce rozdzielczej. Na domiar złego były cyfrowe, co w słoneczne dni generowało trudności z odczytaniem ich wskazań.
Najpowszechniejszym źródłem napędu Yarisa II jest litrowy benzyniak o słusznej mocy 69 KM. Ochoczo wkręcający się na obroty silniczek pozwalał na sprawne poruszanie się po mieście. Optymalną pozycją w katalogu był nieco większy 1.33 l wytwarzający 101 KM. Dla naprawdę oszczędnych osób przewidziano jednego diesla - 1.4 D-4D o mocy 90 KM. Mały ropniak, analogicznie jak silniki rywali, wrażliwy jest na jakość paliwa i ostre traktowanie. Pielęgnowany i rozsądnie użytkowany nie potrzebuje nadprogramowych inwestycji. Za 20 tys. zł znajdziemy egzemplarze z 2006-2008 roku.
Piotr Mokwiński
tb/