Subaru Legacy IV
Propozycją na przekór rosnącym cenom paliw jest Subaru Legacy IV. Japońska konstrukcja dzięki nieodpartemu urokowi wciąż ma wierne grono wielbicieli gotowych pogodzić się z dużym spalaniem jednostek typu bokser.
Sprzedaż czwartej generacji wysłannika Subaru w segmencie D rozpoczęła się w 2003 roku. Znakiem rozpoznawczym są drzwi pozbawione ramek - do niedawna element charakterystyczny marki, oraz niezniszczalny napęd na cztery koła Symetrial AWD. Właśnie stałemu przeniesieniu mocy na obie osie Legacy zawdzięcza fenomenalne właściwości trakcyjne. Całość wzmaga niepowtarzalny bulgot czterocylindrowego boksera (wersje B6 są poza zasięgiem).
Niestety bolączką Subaru jest spore zapotrzebowanie na paliwo, boksery 2.0 i 2.5 nie dbają o kieszeń właściciela. Dodatkowo konstrukcja silnika, a raczej słaby dostęp do niego utrudnia instalację gazu. Także konieczność manualnej regulacji luzu zaworowego nie jest obojętna dla kosztów utrzymania.
Jednak gdy przebolejemy koszty ponoszone na paliwo, okaże się, że Subaru daje mnóstwo frajdy z jazdy i zapewnia spokojną eksploatację.