Peugeot 306
Za przyjętą przez nas kwotę można znaleźć auta z ostatnich lat produkcji (zakończona w 2001 roku), a więc mający za sobą lifting i poprawki techniczne, co korzystnie wpłynie na bezawaryjność i daje większe szanse na znalezienie dobrze wyposażonego egzemplarza. Sporą zaletą francuskiego kompaktu jest liczba wersji nadwoziowych - występował jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, sedan, kombi oraz kabriolet.
Możemy liczyć na bogatą ofertę silników benzynowych, ale zawiedzeni będą fani diesli - jednostka 1.9 D (70 KM) bez doładowania zapewnia marne osiągi, a jej wersja z turbiną (90 KM) jest awaryjna. Pozostaje więc tylko nowoczesne i niewysilone 2-litrowe HDI (90 KM). Plusem 306 są jego właściwości jezdne, ale trzeba uważać na wrażliwą belkę skrętną. Niektóre egzemplarze prześladują też awarie instalacji elektrycznej, natomiast rdzę możemy znaleźć przede wszystkim w powypadkowych egzemplarzach. Niska cena używanych 306 wynika zatem głównie z dużej utraty wartości aut francuskich, a nie problemów tego modelu.