Renault Megane I
Kupując auto używane za niewielkie pieniądze zwykle godzimy się na spore ustępstwa pod względem wyposażenia i bezpieczeństwa. Dlatego też warto zainteresować się Megane pierwszej generacji, ponieważ 5000 zł wystarczy, aby kupić auto po modernizacji, która poza sporymi zmianami w stylistyce, przyniosła ABS i 4 poduszki powietrzne seryjne w każdej wersji. Auto zrobiło też małą sensację, uzyskując 4 gwiazdki w testach zderzeniowych Euro NCAP. Jeśli do tego dodamy, że większość egzemplarzy na rynku wtórnym ma klimatyzację, a ponadto możemy wybierać między hatchbackiem, kombi, sedanem, a nawet coupe i kabrioletem, łatwo zrozumieć dlaczego to tak ciekawa propozycja.
Niestety, auto trapi wiele usterek - głównie związanych z elektroniką oraz awarie pompy wspomagania kierownicy. Egzemplarze sprzed modernizacji (których nie polecamy) mają również problemy z rdzą. Niskie ceny Megane znajdują więc swoje uzasadnienie w awaryjności tego modelu, ale większość usterek da się usunąć tanim kosztem, a niezłe silniki i bogate wyposażenie powinny zrekompensować wady tego modelu.