Samochody z najbardziej awaryjnym zawieszeniem i układem napędowym
Popularne awarie
Kupując samochód, szczególnie jeśli jest z drugiej ręki, to jedną z najważniejszych kwestii interesujących kierowców jest awaryjność. O prawdopodobieństwie wystąpienia usterki można dowiedzieć się przeglądając rankingi przygotowywane przez różne organizacje.
Kiedy kupujemy samochód, szczególnie jeśli jest on z drugiej ręki, jedną z najważniejszych kwestii interesujących kierowców jest awaryjność. O prawdopodobieństwie wystąpienia usterki można dowiedzieć się, przeglądając rankingi przygotowywane przez różne organizacje. Brytyjska firma Warranty Direct, oferująca między innymi przedłużoną gwarancję, prowadzi statyki awarii zgłaszanych przez klientów i na ich podstawie tworzy zestawienia - również takie, które dotyczą konkretnych elementów samochodu. Do wspólnej grupy zaliczono usterki zawieszenia i układu napędowego.
W podsumowaniu zestawiono marki samochodów w zależności od prawdopodobieństwa awarii jednego z tych dwóch układów. Pod uwagę brano usterki wszystkich części zawieszenia i przeniesienia napędu (np. dyferencjału). Nie uwzględniono natomiast elementów układu kierowniczego, jak drążki kierownicze. Warto pamiętać, że zawieszenie, to układ, który się stosunkowo szybko się zużywa, a zatem dużo częściej wymaga interwencji mechanika. Oto lista 10 marek, które uzyskały najgorsze wyniki.
10. Chevrolet
Najlepszym z najgorszych jest Chevrolet. Samochody amerykańskiej marki nie są już sprzedawane w Europie, ale po drogach jeździ jeszcze sporo używanych aut. Trochę może dziwić fakt, że Chevrolet ma dużo gorszy wynik od znajdującego się w pierwszej połowie zestawienia Vauxhalla (czyli marki, pod którą w Wielkiej Brytanii sprzedawane są Ople). W końcu samochody obu producentów były zbliżone technologiczne - np. Cruze był blisko spokrewniony z Astrą. Nie zapominajmy jednak, że w przypadku starszych modeli tak nie było i np. Chevrolet Lacetti był rozwinięciem Daewoo Nubiry. Z drugiej strony w ogólnym rankingu amerykańska marka wypadła całkiem dobrze.
Prawdopodobieństwo awarii - 28,91 proc.