Samochody z LPG od nowości
Inwestycja w oszczędność
Osprzęt współczesnych silników wysokoprężnych jest jednak delikatny, a każda awaria może rodzić koszty szacowane na tysiące złotych. Alternatywą dla diesla jest LPG
Niezwykła popularność diesli - szczególnie na rynku wtórnym - wiąże się z niskim spalaniem, jakim charakteryzują się samochody zasilane olejem napędowym. Osprzęt współczesnych silników wysokoprężnych jest jednak delikatny, a każda awaria może rodzić koszty szacowane na tysiące złotych. Alternatywą dla diesla jest LPG. Sprawdźmy, w których modelach instalacja dostępna jest od nowości, jakie w związku z nią poniesiemy koszty i kiedy inwestycja się zwróci. Do obliczeń przyjęliśmy roczny przebieg 20 tys. km, średnią cenę benzyny 95 na poziomie 4,37 zł, średnią cenę LPG wynoszącą 2,12 zł oraz średnie spalanie podawane przez producenta. Na kolejnych stronach prezentujemy ofertę poszczególnych marek z uwzględnieniem aktualnych promocji.
Dacia
Rumuński producent należący do Renault mocno stawia na LPG. W instalację wyposażyć cztery modeli tej marki. Ile to kosztuje?
- Sandero (0,9 l; 90 KM) - minimalna cena modelu z LPG: 40 950 zł; dopłata do instalacji: 2 500 zł; zwrot inwestycji po: 29,4 tys. km; 17 miesięcy.
- Logan / Logan MCV (0,9 l; 90 KM) - 40 250 zł; 2 500 zł; 30,2 tys. km; 18 mies.
- Dokker (1,6 l; 80 KM) - 40 400 zł; 3 500 zł; 25,1 tys. km; 15 mies.
- Dokker Van (1,6 l; 80 KM) - 32 800 zł; 2 900 zł; 18,8 tys. km; 11 mies.