Volkswagen liderem rynku
Skoro już o dużych sedanach mowa, to warto wspomnieć, że choć Volkswagen Phaeton w Europie okazał się klapą, to w Chinach sprzedawał się całkiem dobrze. W Azji marka VW nie kojarzy się z popularnymi samochodami, tylko z niemiecką jakością i prestiżem, więc tamtejsi klienci nie widzieli nic dziwnego w "limuzynie dla ludu". Wyniki sprzedaży były na tyle dobre, że niemiecka firma przez kilka lat kontynuowała produkcję Phaetona tylko ze względu na Chiny. Co więcej, powstał już następca tego modelu.
Nowa limuzyna Volkswagena nosi nazwę Phideon i stworzona jest z myślą o chińskich klientach. Podobnie jak poprzednik jest to sedan o długości ponad 5 m, który wyposażeniem i jakością nie będzie ustępował markom klasy premium.
Volkswagen to koncern, który jest zdecydowanym liderem chińskiego rynku (też dzięki lokalnym markom). W uzyskaniu takiego wyniku pomaga to, że niemiecka firma posiada kilka modeli stworzonych specjalnie dla tego kraju. Oczywiście są to sedany - Lavida (również w wersji hatchback), Santana, Lamando, Sagitar, Magotan (stary Passat) i Passat NMS (sprzedawany też w USA).