Suzuki Swift 1.3
Suzuki Swift I (1989-2003) to jedno z najmłodszych aut, jakie można kupić za 6 tys. zł. Nie oznacza to, że daje największą przyjemność z jazdy. Wręcz przeciwnie: ta konstrukcja do końca produkcji przetrwała w niewiele zmienionej formie. W związku z tym auto jest tanie, ale mało atrakcyjne, nie daje też poczucia bezpieczeństwa ani komfortu. Ponadto karoseria bardzo łatwo koroduje.
Godne polecenia są wszystkie silniki: 1.0, 1.3 i 1.6. Jednak najbardziej uniwersalny okazuje się motor 1.3/71 KM, który sprawdza się zarówno w mieście, jak i poza nim. Atutami napędu są z pewnością dynamika i niezawodność, czym przewyższa europejskich rywali.
Jedną z pierwszych czynności po zakupie Swifta powinna być poprawa zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia i profili zamkniętych - chociaż rdza potrafi pojawiać się również wokół szyb. Z napędem nie będzie większych problemów, również zawieszenie mimo rozbudowanej, niezależnej konstrukcji okazuje się trwałe. Drogie są niestety niektóre części w ASO.
Polecamy w AutoŚwiat.pl:Jazda bez trzymanki, czyli auta z nasłabszymi hamulcami