Seat Ibiza II 1.4
Zaprojektowane przez Giugiaro nadwozie Seata Ibizy II wciąż wygląda dość ładnie i bazuje na płycie podłogowej VW Polo III. Można więc doszukać się podobieństw konstrukcyjnych - niemal identyczna w obu autach była deska rozdzielcza sprzed liftingu (1993-99). Ibiza II występuje jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback, za to Cordobę kupimy również w wersjach: sedan, coupe i kombi.
Silniki pochodzą ze stajni VW i są bardzo różnorodne. Jeśli jednak Ibiza ma być tania w eksploatacji, polecamy motor benzynowy 1.4/60 KM lub diesla 1.9 SDI/64 KM. W drugim przypadku trzeba tylko pamiętać o tym, że awarie osprzętu będą więcej kosztować.
Stosunek ceny tego modelu do jakości wypada przyzwoicie. Za 6 tys. zł można kupić w miarę zadbany egzemplarz z silnikiem benzynowym z 1998 r. Ostrożniejszym trzeba być przy zakupie wersji z dieslem, która na ogół przejechała więcej - zwłaszcza że będzie starsza. Atutami podczas eksploatacji są niezbyt awaryjny napęd i podwozie oraz tanie części zamienne.
Polecamy w AutoŚwiat.pl:Jazda bez trzymanki, czyli auta z nasłabszymi hamulcami