Fiat Seicento 1.1
Trzydrzwiowe nadwozie Seicento ma kilka zalet, ale też wiele wad. To zwrotne i sympatyczne autko miejskie o: ograniczonej funkcjonalności (mało miejsca z tyłu, poj. bagażnika 170 l), kiepskiej ochronie podczas kolizji i słabym zabezpieczeniu przed korozją. Minus za ubogie wyposażenie.
Do 2002 r. oferowane były dwa silniki: 0.9 o mocy 39 KM i 1.1/54 KM. Polecamy większy motor, gdyż nie tylko zapewnia lepsze osiągi, lecz także okazuje się trwalszy i zużywa podobne ilości paliwa. Poza tym to jednostka bardziej nowoczesna. Dobre opinie zbiera układ jezdny z racji wysokiej trwałości, natomiast jego zestrojenie mogłoby być nieco bardziej dopracowane - przeciętna stabilność przy raczej sprężystych nastawach. Kwota 5-6 tys. zł wystarczy na 9- lub 10-letni egzemplarz w niezłym stanie z silnikiem 1.1. To atrakcyjna oferta, pomimo że Seicento nie można uznać za auto bezawaryjne. Jednak dzięki prostej budowie i bardzo tanim częściom zamiennym eksploatacja modelu nie będzie kosztowna.
Polecamy w AutoŚwiat.pl:Jazda bez trzymanki, czyli auta z nasłabszymi hamulcami