Opel Astra I 1.4
Opel Astra I to doskonałe auto niskobudżetowe. Jeśli wybierzemy odpowiednią do naszych potrzeb wersję nadwoziową (sedan, hatchback, kombi lub kabriolet), z pewnością będziemy zadowoleni. Zanim jednak kupimy konkretny egzemplarz, trzeba dokładnie sprawdzić stan karoserii, która często mocno koroduje. Może się zdarzyć, że auto ładnie wygląda, ale ma pod lakierem grubą szpachlę i rozległą rdzę.
Polecamy proste i w miarę trwałe silniki benzynowe 1.4/60-90 KM. Jednak w większości przypadków wymagają one drobnych napraw: uszczelnienia wycieku oleju, wymiany aparatu zapłonowego. Zawieszenie jest komfortowe i tanie w utrzymaniu.
Bez przesady można stwierdzić, że to auto na każdą kieszeń, a jeśli właściciel potrafi jeszcze sam wymienić niektóre elementy, eksploatacja Astry I będzie wyjątkowo tania. Wynika to nie tyle z jej niezawodności, ile z niedrogich części zamiennych. Niestety, za 4-6 tys. zł trudno kupić zadbaną Astrę I. Warto wydać na auto 5 tys. zł, a 1 tys. zł przeznaczyć na niezbędne naprawy - za tyle można znacznie poprawić stan tego Opla.
Polecamy w AutoŚwiat.pl:Jazda bez trzymanki, czyli auta z nasłabszymi hamulcami