Opony
Brak nocnych przymrozków sprawia, że coraz więcej kierowców myśli o zmianie opon na letnie. Nim w zakładach wulkanizacyjnych rozpocznie się sezon, warto sprawdzić posiadany komplet letnich gum.
Zgodnie z polskim prawem opon można używać, jeśli ich bieżnik jest wyższy niż 1,6 mm. Jeśli w oponach, które zamierzamy założyć, jest on niewiele większy, najlepiej rozejrzeć się za nowym zestawem. Testy udowadniają, że letnia opona, której bieżnik stopniał do wartości 2-3 mm, radzi sobie z odprowadzaniem wody znacznie gorzej niż nowa, mająca zwykle 8 mm bieżnika.
Warto również skontrolować wiek ogumienia, które chcemy założyć. Datę produkcji znajdziemy na boku opony. Zwykle umieszczona jest w eliptycznej ramce. Zapis ma postać czterech liczb, z których dwie pierwsze określają tydzień, a dwie następne rok produkcji. Na przykład „2511” to 25 tydzień 2011 roku. Jeśli opony mają więcej niż dziesięć lat, najlepiej je zmienić. Po takim czasie guma może już nie prezentować takiej wytrzymałości, jak założył producent, a wystrzał podczas jazdy autostradą może być niezwykle groźny.
W wyborze ogumienia pomagają nalepki z podstawowymi danymi, które są dostępne w sklepach oponiarskich. Najlepszym źródłem informacji są jednak niezależne testy.