Saab Sonett

None

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 13Wyjątkowy, sportowy „szwed”

Obraz
© zdjęcie producenta

Saab kojarzony jest przede wszystkim z ponadprzeciętnym bezpieczeństwem, niewielu jednak wie, że w swojej gamie posiada również… sportowe coupe.

Saab 94 Sonett I - mały, dwumiejscowy roadster, przypominający nieco model Porsche 550 Spyder, powstał w „szopie” niedaleko Trollhďż˝ttan. Cały projekt kosztował zaledwie 75 tysięcy koron szwedzkich. Model był wyłącznie prototypem, powstało sześć, a według niektórych źródeł - siedem egzemplarzy. Inne nazwy to Saab Super Sport oraz Saab 94. W komorze silnika gościł trzycylindrowy, dwusuwowy motor o pojemności 748 cm3, generujący dość znikomą moc 57,5 KM.

Saab Sonett II, czyli Saab 97, powstał w 1966 r. Konstrukcję oparto na stalowej ramie przestrzennej, na której osadzono nadwozie z włókna szklanego. Wnętrze mieściło dwie osoby, które na nadmiar komfortu raczej nie mogły narzekać. W aucie montowano dwusuwowy, trzycylindrowy motor o pojemności 841 cm3 oraz mocy 60 KM z rajdowego modelu Saab Sport. Osiągi były… dość przeciętne. Podobnie jak wolumen jego sprzedaży.

Saab Sonett III zadebiutował w 1970 roku. Wygląd samochodu przeszedł prawdziwą rewolucję. Ostrzejsze kształty, charakterystyczny przód z szerokim pasem, skrywającym reflektory i pozostałe detale, spowodowały, że Sonett III stał się wreszcie zadziorny i zyskał charakter, godny sportowego auta. Pod maską zastosowano jednostkę 1.7 litra o mocy 75 KM. Z fabryki Saaba wyjechało tylko 8351 egzemplarzy modelu Sonett III, choć wydaje się, że pojazd miał o wiele większy potencjał.

/ 13Wyjątkowy, sportowy „szwed”

Obraz
© zdjęcie producenta

Saab kojarzony jest przede wszystkim z ponadprzeciętnym bezpieczeństwem, niewielu jednak wie, że w swojej gamie posiada również… sportowe coupe.

Saab 94 Sonett I - mały, dwumiejscowy roadster, przypominający nieco model Porsche 550 Spyder, powstał w „szopie” niedaleko Trollhďż˝ttan. Cały projekt kosztował zaledwie 75 tysięcy koron szwedzkich. Model był wyłącznie prototypem, powstało sześć, a według niektórych źródeł - siedem egzemplarzy. Inne nazwy to Saab Super Sport oraz Saab 94. W komorze silnika gościł trzycylindrowy, dwusuwowy motor o pojemności 748 cm3, generujący dość znikomą moc 57,5 KM.

Saab Sonett II, czyli Saab 97, powstał w 1966 r. Konstrukcję oparto na stalowej ramie przestrzennej, na której osadzono nadwozie z włókna szklanego. Wnętrze mieściło dwie osoby, które na nadmiar komfortu raczej nie mogły narzekać. W aucie montowano dwusuwowy, trzycylindrowy motor o pojemności 841 cm3 oraz mocy 60 KM z rajdowego modelu Saab Sport. Osiągi były… dość przeciętne. Podobnie jak wolumen jego sprzedaży.

Saab Sonett III zadebiutował w 1970 roku. Wygląd samochodu przeszedł prawdziwą rewolucję. Ostrzejsze kształty, charakterystyczny przód z szerokim pasem, skrywającym reflektory i pozostałe detale, spowodowały, że Sonett III stał się wreszcie zadziorny i zyskał charakter, godny sportowego auta. Pod maską zastosowano jednostkę 1.7 litra o mocy 75 KM. Z fabryki Saaba wyjechało tylko 8351 egzemplarzy modelu Sonett III, choć wydaje się, że pojazd miał o wiele większy potencjał.

/ 13Wyjątkowy, sportowy „szwed”

Obraz
© zdjęcie producenta

Saab kojarzony jest przede wszystkim z ponadprzeciętnym bezpieczeństwem, niewielu jednak wie, że w swojej gamie posiada również… sportowe coupe.

Saab 94 Sonett I - mały, dwumiejscowy roadster, przypominający nieco model Porsche 550 Spyder, powstał w „szopie” niedaleko Trollhďż˝ttan. Cały projekt kosztował zaledwie 75 tysięcy koron szwedzkich. Model był wyłącznie prototypem, powstało sześć, a według niektórych źródeł - siedem egzemplarzy. Inne nazwy to Saab Super Sport oraz Saab 94. W komorze silnika gościł trzycylindrowy, dwusuwowy motor o pojemności 748 cm3, generujący dość znikomą moc 57,5 KM.

Saab Sonett II, czyli Saab 97, powstał w 1966 r. Konstrukcję oparto na stalowej ramie przestrzennej, na której osadzono nadwozie z włókna szklanego. Wnętrze mieściło dwie osoby, które na nadmiar komfortu raczej nie mogły narzekać. W aucie montowano dwusuwowy, trzycylindrowy motor o pojemności 841 cm3 oraz mocy 60 KM z rajdowego modelu Saab Sport. Osiągi były… dość przeciętne. Podobnie jak wolumen jego sprzedaży.

Saab Sonett III zadebiutował w 1970 roku. Wygląd samochodu przeszedł prawdziwą rewolucję. Ostrzejsze kształty, charakterystyczny przód z szerokim pasem, skrywającym reflektory i pozostałe detale, spowodowały, że Sonett III stał się wreszcie zadziorny i zyskał charakter, godny sportowego auta. Pod maską zastosowano jednostkę 1.7 litra o mocy 75 KM. Z fabryki Saaba wyjechało tylko 8351 egzemplarzy modelu Sonett III, choć wydaje się, że pojazd miał o wiele większy potencjał.

/ 13Wyjątkowy, sportowy „szwed”

Obraz
© zdjęcie producenta

Saab kojarzony jest przede wszystkim z ponadprzeciętnym bezpieczeństwem, niewielu jednak wie, że w swojej gamie posiada również… sportowe coupe.

Saab 94 Sonett I - mały, dwumiejscowy roadster, przypominający nieco model Porsche 550 Spyder, powstał w „szopie” niedaleko Trollhďż˝ttan. Cały projekt kosztował zaledwie 75 tysięcy koron szwedzkich. Model był wyłącznie prototypem, powstało sześć, a według niektórych źródeł - siedem egzemplarzy. Inne nazwy to Saab Super Sport oraz Saab 94. W komorze silnika gościł trzycylindrowy, dwusuwowy motor o pojemności 748 cm3, generujący dość znikomą moc 57,5 KM.

Saab Sonett II, czyli Saab 97, powstał w 1966 r. Konstrukcję oparto na stalowej ramie przestrzennej, na której osadzono nadwozie z włókna szklanego. Wnętrze mieściło dwie osoby, które na nadmiar komfortu raczej nie mogły narzekać. W aucie montowano dwusuwowy, trzycylindrowy motor o pojemności 841 cm3 oraz mocy 60 KM z rajdowego modelu Saab Sport. Osiągi były… dość przeciętne. Podobnie jak wolumen jego sprzedaży.

Saab Sonett III zadebiutował w 1970 roku. Wygląd samochodu przeszedł prawdziwą rewolucję. Ostrzejsze kształty, charakterystyczny przód z szerokim pasem, skrywającym reflektory i pozostałe detale, spowodowały, że Sonett III stał się wreszcie zadziorny i zyskał charakter, godny sportowego auta. Pod maską zastosowano jednostkę 1.7 litra o mocy 75 KM. Z fabryki Saaba wyjechało tylko 8351 egzemplarzy modelu Sonett III, choć wydaje się, że pojazd miał o wiele większy potencjał.

/ 13Wyjątkowy, sportowy „szwed”

Obraz
© zdjęcie producenta

Saab kojarzony jest przede wszystkim z ponadprzeciętnym bezpieczeństwem, niewielu jednak wie, że w swojej gamie posiada również… sportowe coupe.

Saab 94 Sonett I - mały, dwumiejscowy roadster, przypominający nieco model Porsche 550 Spyder, powstał w „szopie” niedaleko Trollhďż˝ttan. Cały projekt kosztował zaledwie 75 tysięcy koron szwedzkich. Model był wyłącznie prototypem, powstało sześć, a według niektórych źródeł - siedem egzemplarzy. Inne nazwy to Saab Super Sport oraz Saab 94. W komorze silnika gościł trzycylindrowy, dwusuwowy motor o pojemności 748 cm3, generujący dość znikomą moc 57,5 KM.

Saab Sonett II, czyli Saab 97, powstał w 1966 r. Konstrukcję oparto na stalowej ramie przestrzennej, na której osadzono nadwozie z włókna szklanego. Wnętrze mieściło dwie osoby, które na nadmiar komfortu raczej nie mogły narzekać. W aucie montowano dwusuwowy, trzycylindrowy motor o pojemności 841 cm3 oraz mocy 60 KM z rajdowego modelu Saab Sport. Osiągi były… dość przeciętne. Podobnie jak wolumen jego sprzedaży.

Saab Sonett III zadebiutował w 1970 roku. Wygląd samochodu przeszedł prawdziwą rewolucję. Ostrzejsze kształty, charakterystyczny przód z szerokim pasem, skrywającym reflektory i pozostałe detale, spowodowały, że Sonett III stał się wreszcie zadziorny i zyskał charakter, godny sportowego auta. Pod maską zastosowano jednostkę 1.7 litra o mocy 75 KM. Z fabryki Saaba wyjechało tylko 8351 egzemplarzy modelu Sonett III, choć wydaje się, że pojazd miał o wiele większy potencjał.

/ 13Wyjątkowy, sportowy „szwed”

Obraz
© zdjęcie producenta

Saab kojarzony jest przede wszystkim z ponadprzeciętnym bezpieczeństwem, niewielu jednak wie, że w swojej gamie posiada również… sportowe coupe.

Saab 94 Sonett I - mały, dwumiejscowy roadster, przypominający nieco model Porsche 550 Spyder, powstał w „szopie” niedaleko Trollhďż˝ttan. Cały projekt kosztował zaledwie 75 tysięcy koron szwedzkich. Model był wyłącznie prototypem, powstało sześć, a według niektórych źródeł - siedem egzemplarzy. Inne nazwy to Saab Super Sport oraz Saab 94. W komorze silnika gościł trzycylindrowy, dwusuwowy motor o pojemności 748 cm3, generujący dość znikomą moc 57,5 KM.

Saab Sonett II, czyli Saab 97, powstał w 1966 r. Konstrukcję oparto na stalowej ramie przestrzennej, na której osadzono nadwozie z włókna szklanego. Wnętrze mieściło dwie osoby, które na nadmiar komfortu raczej nie mogły narzekać. W aucie montowano dwusuwowy, trzycylindrowy motor o pojemności 841 cm3 oraz mocy 60 KM z rajdowego modelu Saab Sport. Osiągi były… dość przeciętne. Podobnie jak wolumen jego sprzedaży.

Saab Sonett III zadebiutował w 1970 roku. Wygląd samochodu przeszedł prawdziwą rewolucję. Ostrzejsze kształty, charakterystyczny przód z szerokim pasem, skrywającym reflektory i pozostałe detale, spowodowały, że Sonett III stał się wreszcie zadziorny i zyskał charakter, godny sportowego auta. Pod maską zastosowano jednostkę 1.7 litra o mocy 75 KM. Z fabryki Saaba wyjechało tylko 8351 egzemplarzy modelu Sonett III, choć wydaje się, że pojazd miał o wiele większy potencjał.

/ 13Wyjątkowy, sportowy „szwed”

Obraz
© zdjęcie producenta

Saab kojarzony jest przede wszystkim z ponadprzeciętnym bezpieczeństwem, niewielu jednak wie, że w swojej gamie posiada również… sportowe coupe.

Saab 94 Sonett I - mały, dwumiejscowy roadster, przypominający nieco model Porsche 550 Spyder, powstał w „szopie” niedaleko Trollhďż˝ttan. Cały projekt kosztował zaledwie 75 tysięcy koron szwedzkich. Model był wyłącznie prototypem, powstało sześć, a według niektórych źródeł - siedem egzemplarzy. Inne nazwy to Saab Super Sport oraz Saab 94. W komorze silnika gościł trzycylindrowy, dwusuwowy motor o pojemności 748 cm3, generujący dość znikomą moc 57,5 KM.

Saab Sonett II, czyli Saab 97, powstał w 1966 r. Konstrukcję oparto na stalowej ramie przestrzennej, na której osadzono nadwozie z włókna szklanego. Wnętrze mieściło dwie osoby, które na nadmiar komfortu raczej nie mogły narzekać. W aucie montowano dwusuwowy, trzycylindrowy motor o pojemności 841 cm3 oraz mocy 60 KM z rajdowego modelu Saab Sport. Osiągi były… dość przeciętne. Podobnie jak wolumen jego sprzedaży.

Saab Sonett III zadebiutował w 1970 roku. Wygląd samochodu przeszedł prawdziwą rewolucję. Ostrzejsze kształty, charakterystyczny przód z szerokim pasem, skrywającym reflektory i pozostałe detale, spowodowały, że Sonett III stał się wreszcie zadziorny i zyskał charakter, godny sportowego auta. Pod maską zastosowano jednostkę 1.7 litra o mocy 75 KM. Z fabryki Saaba wyjechało tylko 8351 egzemplarzy modelu Sonett III, choć wydaje się, że pojazd miał o wiele większy potencjał.

/ 13Wyjątkowy, sportowy „szwed”

Obraz
© zdjęcie producenta

Saab kojarzony jest przede wszystkim z ponadprzeciętnym bezpieczeństwem, niewielu jednak wie, że w swojej gamie posiada również… sportowe coupe.

Saab 94 Sonett I - mały, dwumiejscowy roadster, przypominający nieco model Porsche 550 Spyder, powstał w „szopie” niedaleko Trollhďż˝ttan. Cały projekt kosztował zaledwie 75 tysięcy koron szwedzkich. Model był wyłącznie prototypem, powstało sześć, a według niektórych źródeł - siedem egzemplarzy. Inne nazwy to Saab Super Sport oraz Saab 94. W komorze silnika gościł trzycylindrowy, dwusuwowy motor o pojemności 748 cm3, generujący dość znikomą moc 57,5 KM.

Saab Sonett II, czyli Saab 97, powstał w 1966 r. Konstrukcję oparto na stalowej ramie przestrzennej, na której osadzono nadwozie z włókna szklanego. Wnętrze mieściło dwie osoby, które na nadmiar komfortu raczej nie mogły narzekać. W aucie montowano dwusuwowy, trzycylindrowy motor o pojemności 841 cm3 oraz mocy 60 KM z rajdowego modelu Saab Sport. Osiągi były… dość przeciętne. Podobnie jak wolumen jego sprzedaży.

Saab Sonett III zadebiutował w 1970 roku. Wygląd samochodu przeszedł prawdziwą rewolucję. Ostrzejsze kształty, charakterystyczny przód z szerokim pasem, skrywającym reflektory i pozostałe detale, spowodowały, że Sonett III stał się wreszcie zadziorny i zyskał charakter, godny sportowego auta. Pod maską zastosowano jednostkę 1.7 litra o mocy 75 KM. Z fabryki Saaba wyjechało tylko 8351 egzemplarzy modelu Sonett III, choć wydaje się, że pojazd miał o wiele większy potencjał.

/ 13Wyjątkowy, sportowy „szwed”

Obraz
© zdjęcie producenta

Saab kojarzony jest przede wszystkim z ponadprzeciętnym bezpieczeństwem, niewielu jednak wie, że w swojej gamie posiada również… sportowe coupe.

Saab 94 Sonett I - mały, dwumiejscowy roadster, przypominający nieco model Porsche 550 Spyder, powstał w „szopie” niedaleko Trollhďż˝ttan. Cały projekt kosztował zaledwie 75 tysięcy koron szwedzkich. Model był wyłącznie prototypem, powstało sześć, a według niektórych źródeł - siedem egzemplarzy. Inne nazwy to Saab Super Sport oraz Saab 94. W komorze silnika gościł trzycylindrowy, dwusuwowy motor o pojemności 748 cm3, generujący dość znikomą moc 57,5 KM.

Saab Sonett II, czyli Saab 97, powstał w 1966 r. Konstrukcję oparto na stalowej ramie przestrzennej, na której osadzono nadwozie z włókna szklanego. Wnętrze mieściło dwie osoby, które na nadmiar komfortu raczej nie mogły narzekać. W aucie montowano dwusuwowy, trzycylindrowy motor o pojemności 841 cm3 oraz mocy 60 KM z rajdowego modelu Saab Sport. Osiągi były… dość przeciętne. Podobnie jak wolumen jego sprzedaży.

Saab Sonett III zadebiutował w 1970 roku. Wygląd samochodu przeszedł prawdziwą rewolucję. Ostrzejsze kształty, charakterystyczny przód z szerokim pasem, skrywającym reflektory i pozostałe detale, spowodowały, że Sonett III stał się wreszcie zadziorny i zyskał charakter, godny sportowego auta. Pod maską zastosowano jednostkę 1.7 litra o mocy 75 KM. Z fabryki Saaba wyjechało tylko 8351 egzemplarzy modelu Sonett III, choć wydaje się, że pojazd miał o wiele większy potencjał.

10 / 13Wyjątkowy, sportowy „szwed”

Obraz
© zdjęcie producenta

Saab kojarzony jest przede wszystkim z ponadprzeciętnym bezpieczeństwem, niewielu jednak wie, że w swojej gamie posiada również… sportowe coupe.

Saab 94 Sonett I - mały, dwumiejscowy roadster, przypominający nieco model Porsche 550 Spyder, powstał w „szopie” niedaleko Trollhďż˝ttan. Cały projekt kosztował zaledwie 75 tysięcy koron szwedzkich. Model był wyłącznie prototypem, powstało sześć, a według niektórych źródeł - siedem egzemplarzy. Inne nazwy to Saab Super Sport oraz Saab 94. W komorze silnika gościł trzycylindrowy, dwusuwowy motor o pojemności 748 cm3, generujący dość znikomą moc 57,5 KM.

Saab Sonett II, czyli Saab 97, powstał w 1966 r. Konstrukcję oparto na stalowej ramie przestrzennej, na której osadzono nadwozie z włókna szklanego. Wnętrze mieściło dwie osoby, które na nadmiar komfortu raczej nie mogły narzekać. W aucie montowano dwusuwowy, trzycylindrowy motor o pojemności 841 cm3 oraz mocy 60 KM z rajdowego modelu Saab Sport. Osiągi były… dość przeciętne. Podobnie jak wolumen jego sprzedaży.

Saab Sonett III zadebiutował w 1970 roku. Wygląd samochodu przeszedł prawdziwą rewolucję. Ostrzejsze kształty, charakterystyczny przód z szerokim pasem, skrywającym reflektory i pozostałe detale, spowodowały, że Sonett III stał się wreszcie zadziorny i zyskał charakter, godny sportowego auta. Pod maską zastosowano jednostkę 1.7 litra o mocy 75 KM. Z fabryki Saaba wyjechało tylko 8351 egzemplarzy modelu Sonett III, choć wydaje się, że pojazd miał o wiele większy potencjał.

11 / 13Wyjątkowy, sportowy „szwed”

Obraz
© zdjęcie producenta

Saab kojarzony jest przede wszystkim z ponadprzeciętnym bezpieczeństwem, niewielu jednak wie, że w swojej gamie posiada również… sportowe coupe.

Saab 94 Sonett I - mały, dwumiejscowy roadster, przypominający nieco model Porsche 550 Spyder, powstał w „szopie” niedaleko Trollhďż˝ttan. Cały projekt kosztował zaledwie 75 tysięcy koron szwedzkich. Model był wyłącznie prototypem, powstało sześć, a według niektórych źródeł - siedem egzemplarzy. Inne nazwy to Saab Super Sport oraz Saab 94. W komorze silnika gościł trzycylindrowy, dwusuwowy motor o pojemności 748 cm3, generujący dość znikomą moc 57,5 KM.

Saab Sonett II, czyli Saab 97, powstał w 1966 r. Konstrukcję oparto na stalowej ramie przestrzennej, na której osadzono nadwozie z włókna szklanego. Wnętrze mieściło dwie osoby, które na nadmiar komfortu raczej nie mogły narzekać. W aucie montowano dwusuwowy, trzycylindrowy motor o pojemności 841 cm3 oraz mocy 60 KM z rajdowego modelu Saab Sport. Osiągi były… dość przeciętne. Podobnie jak wolumen jego sprzedaży.

Saab Sonett III zadebiutował w 1970 roku. Wygląd samochodu przeszedł prawdziwą rewolucję. Ostrzejsze kształty, charakterystyczny przód z szerokim pasem, skrywającym reflektory i pozostałe detale, spowodowały, że Sonett III stał się wreszcie zadziorny i zyskał charakter, godny sportowego auta. Pod maską zastosowano jednostkę 1.7 litra o mocy 75 KM. Z fabryki Saaba wyjechało tylko 8351 egzemplarzy modelu Sonett III, choć wydaje się, że pojazd miał o wiele większy potencjał.

12 / 13Wyjątkowy, sportowy „szwed”

Obraz
© zdjęcie producenta

Saab kojarzony jest przede wszystkim z ponadprzeciętnym bezpieczeństwem, niewielu jednak wie, że w swojej gamie posiada również… sportowe coupe.

Saab 94 Sonett I - mały, dwumiejscowy roadster, przypominający nieco model Porsche 550 Spyder, powstał w „szopie” niedaleko Trollhďż˝ttan. Cały projekt kosztował zaledwie 75 tysięcy koron szwedzkich. Model był wyłącznie prototypem, powstało sześć, a według niektórych źródeł - siedem egzemplarzy. Inne nazwy to Saab Super Sport oraz Saab 94. W komorze silnika gościł trzycylindrowy, dwusuwowy motor o pojemności 748 cm3, generujący dość znikomą moc 57,5 KM.

Saab Sonett II, czyli Saab 97, powstał w 1966 r. Konstrukcję oparto na stalowej ramie przestrzennej, na której osadzono nadwozie z włókna szklanego. Wnętrze mieściło dwie osoby, które na nadmiar komfortu raczej nie mogły narzekać. W aucie montowano dwusuwowy, trzycylindrowy motor o pojemności 841 cm3 oraz mocy 60 KM z rajdowego modelu Saab Sport. Osiągi były… dość przeciętne. Podobnie jak wolumen jego sprzedaży.

Saab Sonett III zadebiutował w 1970 roku. Wygląd samochodu przeszedł prawdziwą rewolucję. Ostrzejsze kształty, charakterystyczny przód z szerokim pasem, skrywającym reflektory i pozostałe detale, spowodowały, że Sonett III stał się wreszcie zadziorny i zyskał charakter, godny sportowego auta. Pod maską zastosowano jednostkę 1.7 litra o mocy 75 KM. Z fabryki Saaba wyjechało tylko 8351 egzemplarzy modelu Sonett III, choć wydaje się, że pojazd miał o wiele większy potencjał.

13 / 13Wyjątkowy, sportowy „szwed”

Obraz
© zdjęcie producenta

Saab kojarzony jest przede wszystkim z ponadprzeciętnym bezpieczeństwem, niewielu jednak wie, że w swojej gamie posiada również… sportowe coupe.

Saab 94 Sonett I - mały, dwumiejscowy roadster, przypominający nieco model Porsche 550 Spyder, powstał w „szopie” niedaleko Trollhďż˝ttan. Cały projekt kosztował zaledwie 75 tysięcy koron szwedzkich. Model był wyłącznie prototypem, powstało sześć, a według niektórych źródeł - siedem egzemplarzy. Inne nazwy to Saab Super Sport oraz Saab 94. W komorze silnika gościł trzycylindrowy, dwusuwowy motor o pojemności 748 cm3, generujący dość znikomą moc 57,5 KM.

Saab Sonett II, czyli Saab 97, powstał w 1966 r. Konstrukcję oparto na stalowej ramie przestrzennej, na której osadzono nadwozie z włókna szklanego. Wnętrze mieściło dwie osoby, które na nadmiar komfortu raczej nie mogły narzekać. W aucie montowano dwusuwowy, trzycylindrowy motor o pojemności 841 cm3 oraz mocy 60 KM z rajdowego modelu Saab Sport. Osiągi były… dość przeciętne. Podobnie jak wolumen jego sprzedaży.

Saab Sonett III zadebiutował w 1970 roku. Wygląd samochodu przeszedł prawdziwą rewolucję. Ostrzejsze kształty, charakterystyczny przód z szerokim pasem, skrywającym reflektory i pozostałe detale, spowodowały, że Sonett III stał się wreszcie zadziorny i zyskał charakter, godny sportowego auta. Pod maską zastosowano jednostkę 1.7 litra o mocy 75 KM. Z fabryki Saaba wyjechało tylko 8351 egzemplarzy modelu Sonett III, choć wydaje się, że pojazd miał o wiele większy potencjał.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę