Trwa ładowanie...

Rusza sprzedaż praktycznego Logana MCV

Rusza sprzedaż praktycznego Logana MCV
d4invjc
d4invjc

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11921/d-logan-002-550.jpeg',550,366) ) |
| --- | Dacia Logan okazała się strzałem w dziesiątkę. Spore auto z techniką koncernu Renault było oferowane za stosunkowo niewielkie pieniądze. Klienci musieli się pogodzić jedynie z nienajlepszymi materiałami wykończeniowymi oraz dosyć wysokim poziomem hałasu w kabinie. Podopieczny Renault spróbuje teraz swoich sił w segmencie małych kombi...

Regularne i niezbyt wyszukanie linie nadwozia zaowocowały dużą przestronnością w kabinie. Rozstaw osi został zwiększony o 27 cm w porównaniu do sedana. W przeciwieństwie do wielu kompaktowych kombi, Logan pomieści nawet siedmiu dorosłych podróżnych! Nawet wtedy bagażnik o pojemności 200 litrów „połknie” dwie torby podróżne. Wariant z pięcioma siedzeniami pomieści 700 litrów bagażu, a kto zdecyduje się na złożenie także i drugiego rzędu siedzeń, upchnie w kabinie aż 2350 l pakunków!

Praktyczność pojazdu zwiększają liczne schowki o łącznej pojemności 54 litrów. Drugi i trzeci rząd siedzeń jest składany, a w razie potrzeby można go zdemontować. Przedmioty o nieregularnym kształcie można z powodzeniem transportować na dachowych relingach. Producent zapewnia, że dach bez problemu przetrzyma obciążenie masą 100 kilogramów. Wraz z samochodem trafią do salonów liczne dodatki zwiększające jego funkcjonalność. Dacia przewiduje haki holownicze, poprzeczki do relingów, a także bagażniki do przewozu nart.

d4invjc

Do napędu samochodu posłuży jeden z czterech silników. Podstawowa jednostka benzynowa ma 8 zaworów i pojemność 1.4 litra. Zapewnia 75 KM i 112 Nm przy średnim spalaniu 7,6l/100km. Bardziej dynamiczną jazdę umożliwi silnik 1.6 MPI o mocy 87 KM oraz momencie obrotowym na poziomie 128 Nm. Obie jednostki są łączone z 5-biegowymi, manualnymi skrzyniami, które trafiają także do Laguny II i Megane II.

Najmocniejszy z silników benzynowych ma pojemność 1.6 oraz otrzymuje 16-zaworową głowicę. W tym przypadku kierowca będzie miał do dyspozycji 105 KM oraz 148 Nm. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11921/d-logan-010-550.jpeg',550,321) ) |
| --- | Dzieki temu przyśpieszenie 0-100 km/h zamknie się w czasie 11,8 sekundy. Maksymalnie można osiągnąć 174 km/h. Miła niespodzianka czeka na właściciela pod dystrybutorem – okazuje się, że najmocniejszy wariant zadowala się tylko 7,5l/100km. Przeglądy pojazdu z silnikiem 1.6 16V przewidziano co 30 000 km.

d4invjc

Dla zwolenników oszczędności przewidziano wysokoprężny motor 1,5 dCi. Logan MCV z tym silnikiem jest prawdziwym mistrzem oszczędności – na 100 kilometrów potrzebuje tylko 5,3 litra oleju napędowego, co w połączeniu ze zbiornikiem o pojemności 50 litrów oznacza zasięg niemal 1000 kilometrów! Oszczędne obchodzenie się z paliwem nie oznacza jednak, że samochód z niewielkim turbodieslem jest zawalidrogą. Co prawda moc 68 KM w chwili obecnej nikogo nie rzuci już na kolana, jednak wysoki moment obrotowy dostępny w przedziale 1500 do 3500 obr./min pozwala na bezstresowe wyprzedzanie.

Logan MCV zostanie objęty 3-letnią gwarancją z limitem 100 000 kilometrów. Jeżeli tylko cena zostanie rozsądnie skalkulowana, praktyczna Dacia może okazać się poważnym graczem na rynku małych sedanów. O jej walorach można się będzie przekonać od 9 marca, kiedy to pierwsze egzemplarze trafią do salonów sprzedaży.

d4invjc
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4invjc
Więcej tematów