| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9271/rolls-royce-101ex-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | Rolls-Royce poszukuje swej przyszłości stylistycznej poprzez tworzenie coraz to nowych modeli studyjnych. Czyni to z tym większą powściągliwością, by nikt nie mógł zarzucić zatracanie swego unikalnego charakteru marce przejętej przez BMW. Niektórzy twierdzą wręcz, że prezentacje studyjnych Rolls-Royce’ów organizowane są wyłącznie po to, by klienci zdążyli się przyzwyczaić do nowinek nim będą im one oferowane. ...Wszak RR zawsze wydawać się musi kwintesencją stylu klasycznego.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9271/rolls-royce-101ex-05.jpeg',550,412) ) |
| --- | Rolls-Royce RR 101EX zbudowany jest na bazie modelu Phantom – co jest jak najbardziej zrozumiałe w przypadku firmy, która wszystko zdaje się opierać na wzorcach wypracowanych uprzednio. Lekką aluminiową konstrukcję skrócono o 240 mm, obniżono też linię dachu. 101EX jest dwudrzwiowym, czteromiejscowym coupe – z gatunku takich, które dżentelmen prowadzi osobiście.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9271/rolls-royce-101ex-04.jpeg',550,412) ) |
| --- | Prezes i dyrektor zarządzający Rolls-Royce’a wyjaśnił, że 101EX wykorzystuje zespół napędowy Phantoma. Przenoszenie silnika limuzyny czteromiejscowego coupe nie znaczy wcale, by owe coupe miało poruszać się ospale. Dość przypomnieć, że dzięki swemu dwunastocylindrowemu silnikowi o pojemności 6,75 litra Phantom przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,9 sekundy. Można oczekiwać, że niejsze i lżejsze coupe byłoby jeszcze zrywniejsze.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
...Ale niestety, zarząd firmy nie przewiduje w najbliższej przyszłości uruchomienia produkcji modelu opartego na studyjnym 101EX.