Październik
W październiku najważniejszą informacją było oficjalne otwarcie fabryki Volkswagena w Białołężycach nieopodal Wrześni. Jako jedyna wytwarza ona model Crafter, który produkowany jest od września 2016 roku. Fabryka powstała od podstaw. Zainwestowano ponad 3,4 mld złotych, a docelowo pracę znajdzie w niej 3 tys. osób. Samochód Volkswagena powstaje w około 50 wariantach - z napędem na przód, na tył lub 4x4, w wersji L3 (5,9 m), L4 (6,8 m) oraz L5 (7,32 m). Produkcja w pełnym wymiarze - na trzy zmiany - według planu ma ruszyć na przełomie roku 2017 i 2018.
W październiku chęć zainwestowania w Polsce ogłosił również Mercedes. W fabryce w Jaworze mają być produkowane zaawansowane technologicznie czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne z przeznaczeniem dla całej gamy modelowej, od najmniejszej klasy A po limuzyny klasy S. Będą to motory nowej generacji, spełniające europejskie normy emisji spalin badane w rzeczywistych warunkach drogowych, a nie jak do tej pory - w warunkach laboratoryjnych. Szacowane wpływy z inwestycji do budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu terytorialnego to 55 mln zł w okresie realizacji inwestycji oraz 440 mln zł - w okresie utrzymania. Spółka zapowiada, że 100 proc. produkowanych w fabryce silników będzie eksportowanych na kwotę około 2 mld zł rocznie, co ma pozytywnie wpłynąć na bilans handlowy Polski. Eksportowane silniki Daimler AG, według szacunków, będą stanowiły około 1 proc. całego polskiego eksportu.