Trwa ładowanie...
wideo
16-01-2017 07:04

Rok 2016: co kupowały firmy?

d4chpks
d4chpks

Wynikiem 416 123 sprzedanych nowych samochodów rok 2016 okazał się dla dilerów o 17,2 proc. bardziej udany niż rok 2015. Taka wartość wzrostu była głównie zasługą firm. W 2016 roku kupiły one 281 688 samochodów osobowych, czyli o 21,8 proc. więcej niż w roku 2015. Jakie modele cieszyły się największą popularnością wśród przedsiębiorców? Na to pytanie odpowiada powyższy materiał wideo.

Jak prezentowały się dalsze pozycje rankingu najbardziej popularnych samochodów osobowych wśród firm?

  1. Nissan Qashqai - sprzedaż: 5133 szt., zmiana względem roku 2015: + 24,7 proc.
  2. Dacia Duster - 4729 szt., + 29,3 proc.
  3. Ford Mondeo 4696 szt., + 18,2 proc.
  4. Renault Clio - 4090 szt., - 9,1 proc.
  5. Toyota Avensis - 4051 szt., + 17,1 proc.
  6. Hyundai Tucson - 3957 szt., + 185,1 proc.
  7. Renault Megane - 3490 szt., + 43,9 proc.
  8. Opel Corsa - 3257 szt. + 30,5 proc.
  9. Kia Sportage – 3192 szt., + 33,8 proc.
  10. Toyota RAV4 – 3139 szt., + 28,1 proc.

Wynik sprzedaży nowych samochodów w roku 2016 imponuje, jednak tylko w porównaniu z poprzednimi latami w Polsce. Na tle Europy wciąż wypadamy słabo. W 2016 roku było to 12 aut na tysiąc mieszkańców. Jak podaje Polski Związek Przemysłu Samochodowego, w Unii Europejskiej średnia była nieco niższa niż 30 samochodów.

Źródło: PZPS

Tomasz Budzik, Wirtualna Polska

d4chpks
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4chpks
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj