Wynikiem 416 123 sprzedanych nowych samochodów rok 2016 okazał się dla dilerów o 17,2 proc. bardziej udany niż rok 2015. Taka wartość wzrostu była głównie zasługą firm. W 2016 roku kupiły one 281 688 samochodów osobowych, czyli o 21,8 proc. więcej niż w roku 2015. Jakie modele cieszyły się największą popularnością wśród przedsiębiorców? Na to pytanie odpowiada powyższy materiał wideo.
Jak prezentowały się dalsze pozycje rankingu najbardziej popularnych samochodów osobowych wśród firm?
- Nissan Qashqai - sprzedaż: 5133 szt., zmiana względem roku 2015: + 24,7 proc.
- Dacia Duster - 4729 szt., + 29,3 proc.
- Ford Mondeo 4696 szt., + 18,2 proc.
- Renault Clio - 4090 szt., - 9,1 proc.
- Toyota Avensis - 4051 szt., + 17,1 proc.
- Hyundai Tucson - 3957 szt., + 185,1 proc.
- Renault Megane - 3490 szt., + 43,9 proc.
- Opel Corsa - 3257 szt. + 30,5 proc.
- Kia Sportage – 3192 szt., + 33,8 proc.
- Toyota RAV4 – 3139 szt., + 28,1 proc.
Wynik sprzedaży nowych samochodów w roku 2016 imponuje, jednak tylko w porównaniu z poprzednimi latami w Polsce. Na tle Europy wciąż wypadamy słabo. W 2016 roku było to 12 aut na tysiąc mieszkańców. Jak podaje Polski Związek Przemysłu Samochodowego, w Unii Europejskiej średnia była nieco niższa niż 30 samochodów.
Źródło: PZPS
Tomasz Budzik, Wirtualna Polska