Opel Astra II
To evergreen rynku używanych samochodów.
Doskonale spisuje się w roli podstawowego auta w rodzinie. W tym przedziale cenowym można kupić albo Astrę Classic (koniec pierwszej generacji modelu), albo egzemplarz z początku kariery drugiej edycji. W większości są to samochody wyprodukowane po 2000 roku.
Astra G jest prosta konstrukcyjnie, przyzwoicie wykonana (produkował ją zakład w Gliwicach) i łatwa w naprawie. Ceny części zamiennych także nie przyprawiają o zawrót głowy. Kłopoty mogą pojawić się z powodu korozji, nie ma też co zbytnio liczyć na niewielkie przebiegi (chociaż auta z wynikiem poniżej 150 tys. km i pełną książką serwisową także się trafiają).
Samochód z pewnością nie porywa swoim wyglądem, ale jest gwarancją pewnej eksploatacji. Lepiej szukać samochodów z silnikami benzynowymi. Jednostki wysokoprężne mogą wymagać większego wkładu finansowego.