VW Sharan
Jak już wspomnieliśmy, niemieccy producenci nie zajmują pierwszych miejsc w świecie rodzinnych vanów. Klienci doceniają jednak stonowany styl produktów chociażby Volkswagena. Doskonałym tego przykładem jest produkowany niezwykle długo Sharan pierwszej generacji. Przypomnijmy, składany w hiszpańskiej fabryce koncernu VAG model sprzedawany był zarówno jako Volkswagen, Seat, jak i Ford Galaxy. Z kilkoma modernizacjami po drodze Sharan oferowany był aż do 2010. Pod obłą karoserią skryto trzy rzędy niezależnych foteli (2+3+2), gwarantujące komfortową podróż siedmiu pasażerom. Jak przystało na Volkswagena, wnętrze wykonano z materiałów odpornych na zużycie. Po latach użytkowania łuszczą się jedynie przyciski na drzwiach i konsoli centralnej. Niestety, bardzo często trafiają się na rynku wtórnym egzemplarze z ubogim wyposażeniem z zakresu komfortu. Przy odrobinie szczęścia i samozaparcia wyszukamy sztukę w przyzwoitej specyfikacji, obejmującej skórzaną tapicerkę, kolorową nawigację, automatyczną dwustrefową
klimatyzację i rozbudowany systemem audio. Spośród dostępnych jednostek napędowych największym powodzeniem cieszy się pancerny 1,9 TDI. Specjaliści całkowicie odradzają zakup awaryjnych odmian 2,0 TDI.