Citroen C4 Picasso
Bez wątpienia w świecie rodzinnych konstrukcji palmę pierwszeństwa wiodą nie od dziś producenci znad Sekwany. Projekty autorstwa francuskiej trójcy są nie tylko więcej niż funkcjonalne. Dodatkowo użytkownik może podziwiać odważne formy i niecodzienne rozwiązania. Tak właśnie jest w przypadku Citroena C4 Picasso. Władze francuskiego koncernu po wielkim sukcesie rynkowym Xsary Picasso - znanego głównie z charakterystycznego owalnego nadwozia - postanowiły kontynuować szczęśliwą passę. Na wspólnej płycie podłogowej z Peugeotem 5008 powstał wspomniany C4 Picasso. Produkcja futurystycznego vana trwała od 2006 do 2013 we francuskich fabrykach koncernu PSA. Warto dodać, że Peugeot 5008 i Citroen C4 Picasso, mimo technicznego podobieństwa, miały zupełnie odmienny charakter. C4 otrzymał typowe dla ówczesnych droższych modeli marki kierownicę z nieruchomą centralną częścią. Nie mogło zabraknąć także cyfrowego zestawu wskaźników. W krótkiej odmianie wnętrze mieści pięć osób na niezależnych fotelach. Decydując się na
wersję długą, mamy do dyspozycji dodatkowy, trzeci rząd siedzeń. W przypadku większości Citroenów możemy liczyć na bogate wyposażenie z zakresu komfortu. Jedynym dodatkiem, który nie jest wart uwagi, okazuje się automatyczna skrzynia biegów. Działa niezbyt szybko i co gorsza nie należy do trwałych konstrukcji. Pod maską C4 Picasso najlepiej sprawują się diesle z rodziny HDI. 1,6 lub 2,0 - zużywają niewielkie ilości paliwa, zapewniając przyzwoitą dynamikę.