Rodzinne vany do 25 tys. zł
Z technicznego punktu widzenia większość z vanów opiera swą architekturę na doskonale znanych autach klasy kompakt lub średniej, oferując tym samym doskonale znaną specjalistom mechanikę i sprawdzone rozwiązania. Ogromnym atutem wszystkich tego typu pojazdów jest wnętrze, a właściwie przestrzeń i ogromna funkcjonalność, jaką oferują pasażerom. Dodatkowo nie możemy zapomnieć o ustawnych bagażnikach i niezliczonych schowkach w kabinie. 25 tysięcy złotych wystarczy na jedną z wielu ofert z bogatego rynku wtórnego.
Z technicznego punktu widzenia większość z vanów opiera swą architekturę na doskonale znanych autach klasy kompakt lub średniej, oferując tym samym doskonale znaną specjalistom mechanikę i sprawdzone rozwiązania. Ogromnym atutem wszystkich tego typu pojazdów jest wnętrze, a właściwie przestrzeń i ogromna funkcjonalność, jaką oferują pasażerom. Dodatkowo nie możemy zapomnieć o ustawnych bagażnikach i niezliczonych schowkach w kabinie. 25 tysięcy złotych wystarczy na jedną z wielu ofert z bogatego rynku wtórnego.
Opel Zafira II
Co ciekawe i zaskakujące, większość uznaje wyższość francuskich producentów wśród aut rodzinnych. Niemniej, także vany produkcji niemieckich wytwórców potrafią doskonale odnaleźć się w roli rodzinnego środka transportu. Wystarczy zwrócić uwagę na Opla Zafirę drugiej generacji. Po ogromnym sukcesie rynkowym pierwszej odsłony opartej na podwoziu Astry II, przyszła pora na naturalną kontynuację. Tym razem kluczowe rozwiązania z jednostkami napędowymi, układem jezdnym i wieloma innymi podzespołami zaczerpnięto z kompaktowej Astry trzeciej generacji. Wnętrze w standardowej konfiguracji mieści pięć osób, w podłodze bagażnika ukryte są dwa dodatkowe awaryjne siedziska. W zależności od specyfikacji w kabinie możemy liczyć na automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy, panoramiczne okno dachowe, nawigację, a nawet skórzaną tapicerkę. Pod maską Zafiry II najlepiej sprawdza się dopracowany diesel Fiata 1,9 CDTI, generujący 100, 120 lub 150 KM. Wśród benzynowych jednostek na uwagę zasługuje 1,8, generujący 140 KM.
Piotr Mokwiński