Road King Special 2017
Harley-Davidson zaprezentował nową wersję legendarnego modelu Road King. Jest to klasyczny motocykl turystyczny o korzeniach sięgających 1949 roku, kiedy to pierwsza seria o oznaczeniu FL pojawiła się na drogach.
Silnik Milwakee-Eight
We wszystkich motocyklach Harley-Davidson z rodziny Touring 2017 zamontowano silnik Milwaukee-Eight zapewniający szybszy czas reakcji przepustnicy, większą moc podczas wyprzedzania, jeszcze bardziej rasowy dźwięk. Co ciekawe, motocykl Road King Special to pierwszy model z całkowicie czarnym wykończeniem silnika Milwaukee-Eight.
Większy moment obrotowy
Każdy silnik Milwaukee-Eight dysponuje o 10 procent wyższym momentem obrotowym niż silnik, którego jest następcą w modelach Touring. Oprócz zwiększonej pojemności, silnik Milwaukee-Eight ma wyższy stopień sprężania oraz czterozaworowe głowice o zwiększonym o 50 proc. przepływie mieszanki dolotowej i gazów wydechowych. Mechanizm rozrządu zaworowego nie wymaga regulacji, ponieważ konstrukcja dźwigienek zaworowych umożliwia dożywotnie ustawienie luzu zaworowego w fabryce. Podwójne świece zapłonowe w każdym cylindrze poprawiają spalanie. Jeden wałek rozrządu napędzany łańcuchem jest lżejszy, mniej skomplikowany, a także generuje mniej hałasu i mniejsze tarcie.
Silnik Milwaukee-Eight waży tyle samo co silnik, który zastępuje, dzięki czemu cała dodatkowa moc wpływa bezpośrednio na poprawę przyśpieszenia. Według producenta, Milwaukee-Eight 107 przyśpiesza szybciej od 0 do 100 km/h, a także od 100 do 130 km/h na najwyższym biegu w porównaniu do silnika Twin Cam High Output 103.