Road King Special 2017

Obraz
Źródło zdjęć: © Harley-Davidson

/ 4Road King Special 2017

Obraz
© Harley-Davidson

Harley-Davidson zaprezentował nową wersję legendarnego modelu Road King. Jest to klasyczny motocykl turystyczny o korzeniach sięgających 1949 roku, kiedy to pierwsza seria o oznaczeniu FL pojawiła się na drogach.

Nowa wersja potężnego Road Kinga całkowicie zrywa z wizerunkiem błyszczącego od chromu klasycznego turystyka. Specjaliści zajmujący się projektowaniem motocykli Harley-Davidson wzięli go na warsztat i zrobili z niego motocykl dla prawdziwego buntownika. Oprócz tego, że ten wielki motocykl stał się mroczny, to całkiem sprawnie będzie sobie radził na trasie. W jego ramie zamontowano najnowszy silnik Milwaukee-Eight o pojemności 1745 cm3, który ma jeszcze więcej mocy i momenty obrotowego.

To jednak nie koniec nowości. Zawieszenie dostosowano do nowego silnika. Nowa jest konstrukcja wewnętrzna widelca, która ma zapewniać lepsze tłumienie, a tylne amortyzatory zostały całkowicie przeprojektowane, zyskując opcję regulacji hydraulicznej napięcia wstępnego sprężyny (zamiast pneumatycznej).

Motocykl Road King Special będzie dostępny w czterech opcjach lakieru: Vivid Black,
Charcoal Denim, Hot Rod Red Flake, Hard Candy Custom i najlepszy według nas Olive Gold.

/ 4Road King Special 2017

Obraz
© Harley-Dawidson

Harley-Davidson zaprezentował nową wersję legendarnego modelu Road King. Jest to klasyczny motocykl turystyczny o korzeniach sięgających 1949 roku, kiedy to pierwsza seria o oznaczeniu FL pojawiła się na drogach.

Dla znawców modeli zmiany będą oczywiste, jednak motocykliści, którzy nie mają jeszcze tak wprawnego oka, powinni zwrócić uwagę na następujące elementy zewnętrzne: ciemny przód z masywną gondolą reflektora w błyszczącej czerni to charakterystyczny element motocykla Road King Special, podkreślony dodatkowo przez brak standardowej szyby. Ponadto nowa kierownica Mini Ape o wysokości 22,3 cm i grubości 3,2 cm sprawia, że motocyklista przyjmuje nieco inną niż klasyczna pozycję jazdy, która ma być również komfortowa podczas długiej podróży – o tym przekonamy się osobiście już niebawem.

Oprócz wyliczonych wcześniej gadżetów, zmieniono także osłonę silnika, podnóżki, lusterka, kierunkowskazy, pokrywy silnika, obudowa filtra powietrza, tłumiki oraz osłony wydechu, które są również czarne. Wykończenie chromowe pozostawiono na kilku najważniejszych elementach silnika - na dolnych pokrywach zaworów, tulejach popychaczy oraz obudowach popychaczy. Pozwala to podkreślić kształt silnika V-Twin Milwaukee-Eight. Pokrywa regulatora została specjalnie wyróżniona, podobnie jak konsola zbiornika i obudowia filtra powietrza.

Nowe są także odlewane z aluminium, 19-calowe koła Turbine w błyszczącej czerni są osłonięte krótkim błotnikiem. Z tyłu nad tłumikami zamontowano wydłużone kufry, które pozwoliły obniżyć motocykl wizualnie bez zmniejszania skoku zawieszenia. Przestrzeń między kuframi a tylnym błotnikiem wypełnia panel tylnej lampy, a niską, zwartą sylwetkę tyłu uzupełnia nisko zamontowany uchwyt na tablicę rejestracyjną.

Inteligentny system zabezpieczeń Harley-Davidson to standardowe wyposażenie motocykla Road King Special.

/ 4Road King Special 2017

Obraz
© Harley-Dawidson

Harley-Davidson zaprezentował nową wersję legendarnego modelu Road King. Jest to klasyczny motocykl turystyczny o korzeniach sięgających 1949 roku, kiedy to pierwsza seria o oznaczeniu FL pojawiła się na drogach.

Silnik Milwakee-Eight

We wszystkich motocyklach Harley-Davidson z rodziny Touring 2017 zamontowano silnik Milwaukee-Eight zapewniający szybszy czas reakcji przepustnicy, większą moc podczas wyprzedzania, jeszcze bardziej rasowy dźwięk. Co ciekawe, motocykl Road King Special to pierwszy model z całkowicie czarnym wykończeniem silnika Milwaukee-Eight.

Większy moment obrotowy

Każdy silnik Milwaukee-Eight dysponuje o 10 procent wyższym momentem obrotowym niż silnik, którego jest następcą w modelach Touring. Oprócz zwiększonej pojemności, silnik Milwaukee-Eight ma wyższy stopień sprężania oraz czterozaworowe głowice o zwiększonym o 50 proc. przepływie mieszanki dolotowej i gazów wydechowych. Mechanizm rozrządu zaworowego nie wymaga regulacji, ponieważ konstrukcja dźwigienek zaworowych umożliwia dożywotnie ustawienie luzu zaworowego w fabryce. Podwójne świece zapłonowe w każdym cylindrze poprawiają spalanie. Jeden wałek rozrządu napędzany łańcuchem jest lżejszy, mniej skomplikowany, a także generuje mniej hałasu i mniejsze tarcie.

Silnik Milwaukee-Eight waży tyle samo co silnik, który zastępuje, dzięki czemu cała dodatkowa moc wpływa bezpośrednio na poprawę przyśpieszenia. Według producenta, Milwaukee-Eight 107 przyśpiesza szybciej od 0 do 100 km/h, a także od 100 do 130 km/h na najwyższym biegu w porównaniu do silnika Twin Cam High Output 103.

/ 4Road King Special 2017

Obraz
© Harley-Dawidson

Harley-Davidson zaprezentował nową wersję legendarnego modelu Road King. Jest to klasyczny motocykl turystyczny o korzeniach sięgających 1949 roku, kiedy to pierwsza seria o oznaczeniu FL pojawiła się na drogach.

Dodatkowo silnik Milwaukee-Eight 107 jest wyposażony w precyzyjny system chłodzenia, wykorzystujący przepływ oleju w najgorętszych miejscach wokół głowic. Nowy czujnik spalania stukowego dla każdego cylindra zapewnia bardziej precyzyjne sterowanie rozrządem. Zmieniono położenie tylnej rury wydechowej i katalizatora w celu przeniesienia źródła ciepła z dala od pasażera. Prędkość na biegu jałowym obniżono z 1000 do 850 obr/min. Wszystkie modele z silnikiem Milwaukee-Eight są wyposażone w sprzęgło ślizgowe z udoskonalonym siłownikiem hydraulicznym.

Miłośnicy trzęsących się motocykli nie będą zadowoleni, ale nowa jednostka napędowa montowana jest na gumowych poduszkach. Oprócz tego, zastosowano wewnętrzny stabilizator eliminujący 75 proc. początkowych drgań na biegu jałowym.

Na liście standardowego wyposażenia znajdziemy także połączony system hamulcowy Reflex Linked z systemem ABS.

Cena nowego Road Kinga Scepcial startuje od 113 330 zł

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy