Road King Special 2017
Harley-Davidson zaprezentował nową wersję legendarnego modelu Road King. Jest to klasyczny motocykl turystyczny o korzeniach sięgających 1949 roku, kiedy to pierwsza seria o oznaczeniu FL pojawiła się na drogach.
Dla znawców modeli zmiany będą oczywiste, jednak motocykliści, którzy nie mają jeszcze tak wprawnego oka, powinni zwrócić uwagę na następujące elementy zewnętrzne: ciemny przód z masywną gondolą reflektora w błyszczącej czerni to charakterystyczny element motocykla Road King Special, podkreślony dodatkowo przez brak standardowej szyby. Ponadto nowa kierownica Mini Ape o wysokości 22,3 cm i grubości 3,2 cm sprawia, że motocyklista przyjmuje nieco inną niż klasyczna pozycję jazdy, która ma być również komfortowa podczas długiej podróży – o tym przekonamy się osobiście już niebawem.
Oprócz wyliczonych wcześniej gadżetów, zmieniono także osłonę silnika, podnóżki, lusterka, kierunkowskazy, pokrywy silnika, obudowa filtra powietrza, tłumiki oraz osłony wydechu, które są również czarne. Wykończenie chromowe pozostawiono na kilku najważniejszych elementach silnika - na dolnych pokrywach zaworów, tulejach popychaczy oraz obudowach popychaczy. Pozwala to podkreślić kształt silnika V-Twin Milwaukee-Eight. Pokrywa regulatora została specjalnie wyróżniona, podobnie jak konsola zbiornika i obudowia filtra powietrza.
Nowe są także odlewane z aluminium, 19-calowe koła Turbine w błyszczącej czerni są osłonięte krótkim błotnikiem. Z tyłu nad tłumikami zamontowano wydłużone kufry, które pozwoliły obniżyć motocykl wizualnie bez zmniejszania skoku zawieszenia. Przestrzeń między kuframi a tylnym błotnikiem wypełnia panel tylnej lampy, a niską, zwartą sylwetkę tyłu uzupełnia nisko zamontowany uchwyt na tablicę rejestracyjną.
Inteligentny system zabezpieczeń Harley-Davidson to standardowe wyposażenie motocykla Road King Special.