W odniesieniu do wyglądu zewnętrznego nowej Toyoty Prius, określenie modernizacja nadwozia wydaje się bardziej właściwe niż mowa o nowej generacji. Jednak od strony technicznej hybryda Toyoty będzie wyposażona w wiele nowych rozwiązań.
Jedno z nich to zastąpienie jednostki benzynowej 1.5 l o mocy maksymalnej 78 KM silnikiem 1.8 l, który rozwija moc 98 KM. Łącznie z silnikiem elektrycznym pojazd będzie rozwijał moc 134 KM. Pomimo zastosowania większej i mocniejszej jednostki, dzięki wprowadzonym modyfikacjom napędu elektrycznego zapotrzebowanie na paliwo nie wzrośnie w porównaniu do dotychczasowego modelu. Nowy Prius będzie się charakteryzował się lepszymi osiągami: przyspieszenie od 0 do 100 km/m wyniesie 9,8 s (obecnie 10,9 s). Inne modyfikacje to zastosowanie elektrycznej pompy wodnej czy ulepszenie systemu odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania.
Producent nie podał jeszcze cen nowego modelu, ale można przypuszczać, że oferta może być bardziej atrakcyjna niż obecnie. Może o tym świadczyć skrócenie listy wyposażenia standardowego. Nowa Toyota Prius będzie wyposażona w tradycyjne reflektory halogenowe, a lampy ksenonowe będą dostępne tylko na wybranych rynkach. W miejscu elektrycznego hamulca postojowego pojawi się tradycyjna, mechaniczna dźwignia.
* WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII * Kabina pasażerska została zaprojektowana od nowa. Innowacyjnym elementem stylistycznym jest schowek, który został umieszczony pod dźwignią zmiany biegów. Bagażnik będzie miał nieco większą pojemność. Zmiany stylistyczne nadwozia pozytywnie wpłynęły na aerodynamikę auta. Inżynierom udało się obniżyć wskaźnik oporu powietrza (Cx) z obecnych 0,26 do 0,25.
Nowa Toyota Prius powinna być dostępna w sprzedaży jesienią 2009 roku.
Źródło: Samar.pl, Tomasz Mach