Renault wprowadza nowy silnik do Polski. Będzie napędzał rodzinne i sportowe modele
Renault wprowadza do oferty zupełnie nowy silnik, niestosowany wcześniej w żadnym innym modelu. Jest to benzynowa jednostka 1.8 TCe, generująca moc 224 KM.
To debiut tego silnika na polskim rynku. Pojawił się w sierpniowym cenniku modelu Espace pod nazwą TCe 225 EDC. Jest to motor o pojemności 1798 cm3 z turbodoładowaniem, rozwijający moc 224 KM i moment obrotowy 300 Nm. Zastąpił on nieco słabszy 1.6 TCe o mocy 200 KM. Można go zamówić wyłącznie z automatyczną skrzynią dwusprzęgłową EDC. Według danych producenta, zużycie paliwa jest wyższe o 0,6 l/100 km i wynosi 6,8 l/100 km.
W najbliższej przyszłości motor ten pojawi się także w innych samochodach Renault. Całkiem prawdopodobne jest, że zastąpi 200-konnego 1.6 również w Talismanie, ale na pewno będzie oferowany w Alpine A110. To sportowe coupe już pod koniec roku trafi do salonów sprzedaży. Ma centralnie zamontowany silnik 1.8 o mocy 256 KM. Pisaliśmy o nim już dość szczegółowo.
Daje to także pewną wskazówkę odnośnie sportowego Renault Megane RS, które zadebiutuje lada chwila. Do końca francuski producent utrzymuje w tajemnicy informację o silniku – wiele źródeł podaje dwie opcje: 1.8 TCe lub 2.0 TCe. Mamy wrażenie, że Renault zdecyduje się na ten pierwszy wariant chociażby z racji tego, że ma już gotowy motor Alpiny, który z pewnością jest dostosowany do innych warunków pracy niż ten, który pojawił się pod maską rodzinnego Espace. Wiemy natomiast, że Megane RS ma mieć moc minimum 300 KM.
Wracając do Espace, samochód z nowym silnikiem kosztuje od 142 900 zł w wersji wyposażenia ZEN. Drugi standard SL Magnetic (limitowany) również jest nowością u polskiego importera. Pojawił się także w modelu Talisman i zawiera m.in. cztery koła skrętne, adaptacyjne zawieszenie czy jasnoszarą tapicerkę skórzaną. Szczegółowa specyfikacja różni się zależnie od modelu.